تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۹۲۳۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات نمایشگاه قرآن و عترت اهواز اعلام شد
نهمین نمایشگاه قرآن از فردا، یکم تیرماه به مدت یک هفته، تا 7 تیرماه در موزه هنرهای معاصر اهواز آغاز به‌کار می​کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نهمین نمایشگاه قرآن از فردا، یکم تیرماه به مدت یک هفته، تا 7 تیرماه در موزه هنرهای معاصر اهواز آغاز به‌کار می​کند.

همایون قنواتی، در نشست خبری نهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز که امروز یکشنبه، 31 خرداد‌ماه در این اداره‌کل برگزار شد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، با بیان این‌که در نمایشگاه قرآن امسال فضای بسیار متنوعی به عرضه دید مردم گذاشته می​شود، اظهارکرد: آثاری در حوزه دیجیتال و نرم‌افزار قرآنی، تولیدات ویژه کودک و نوجوان، آثار شاعران، نقاشان، فیلم‌سازان، اهالی تئاتر و هنرهای تجسمی که با مضامین قرآنی خلق شده‌اند در این نمایشگاه به معرض دید مردم گذاشته می‌شود.

وی درباره تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه قرآن و عترت اهواز افزود: در بخش مکتوب از 140 ناشر معتبر داخلی و خارجی در زمینه علوم قرآنی و در بخش نرم‌افزار از 154 ناشر تولیدات نرم‌افزار قرآنی و دیجیتال دعوت شده است.

قنواتی با اعلام این‌که هزینه تقریبی برگزاری نهمین نمایشگاه قرآن امسال 200 میلیون تومان است و 140 غرفه در نمایشگاه قرآن اهواز آثار خود در حوزه‌های علوم قرآنی را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهند داد، ادامه‌داد: در بخش هنرها و صنایع دستی قرآنی مجموعاً 100 شرکت و مؤسسه تولید آثار هنری و کارهای خلاقانه برای عرضه آثار خود در نمایشگاه قرآن دعوت شده‌اند.

برنامه​های جنبی نمایشگاه قرآن و عترت امسال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره برنامه‌های جنبی نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی و تجلیل ویژه از چهره‌های شناخته شده در سطح ملی و بین‌المللی، شب‌های شعر قرآنی با حضور شاعران و ادیبان، تشکیل نشست‌های تخصصی علمی با حضور اندیشمندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه تحت عنوان قرآن‌پژوهی و برگزاری حلقه‌های تخصصی در حوزه روان‌شناسی کودک و قرآن، سبک زندگی اسلامی، آسیب‌های اجتماعی و شناخت گروه‌ها و فرقه‌های ضاله از جمله برنامه‌های این نمایشگاه خواهد بود.

وی افزود: در حوزه هنر محلی برای نمایش فیلم‌هایی که با مضامین قرآنی تولید شده‌اند توسط انجمن سینمای اهواز پیش‌بینی شده است. همچنین مسابقه‌ای توسط این انجمن تحت عنوان مسابقه عکس «قرآن و رمضان» در نمایشگاه برگزار شد. بخش کودک نمایشگاه نیز توسط مؤسسات تخصصی که در حوزه کودک و قرآن فعالیت می‌کند به صورت ویژه در فضایی شاد و جذاب طراحی شده است. در این راستا محافل نور به منظور تجلیل از حافظان خردسال نیز برگزار می‌شود. همچنین تمبری تهیه شده که در مراسم افتتاحیه رونمایی خواهد شد.

تعویض نسخه​های کهنه قرآن با نسخه​های نو در نمایشگاه

قنواتی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های نمایشگاه اهدای قرآن به خانواده‌های نیازمند و مبادله نسخه‌های کهنه قرآن با نسخه‌های جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این‌که نمایشگاه قرآن از ساعات 19 تا 23 پذیرای علاقه​​مندان خواهد بود، گفت: نمایشگاه ساعت 19 فردا اول تیر با حضور مسئولان و خادمان قرآنی افتتاح خواهد شد. علی‌اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر تبلیغی و ترویجی فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمانان این برنامه قرآنی است.

وی با بیان این‌که تلاش کردیم همه توان خود را برای هر چه بهتر برگزارکردن نمایشگاه قرآن به‌کار گیریم، از مسئولان، خادمان و ناشرانی که در برپایی این رویداد فرهنگی و معنوی در این ماه مبارک همکاری کردند، قدردانی کرد و گفت: امیدواریم آثار این ماه پرخیر و برکت شامل حال همه ما شود و بتوانیم از لحظات ملکوتی این ماه برای اصلاح امور خود و انجام فعالیت‌هایی جهت نشر معارف اسلامی بهره‌مند شویم.

قنواتی در ادامه با بیان این‌که از سال 93 فضاهای گوناگونی در این راستا شکل گرفت و کارهای ارزنده​ای در این حوزه اتفاق افتاد، اظهارکرد: برگزاری برنامه‌هایی مثل مسابقات قرآنی کشوری مدهامتان، اجرای دوره‌های مختلف آموزش‌های قرآنی، تربیت مربیان قرآن و فعالیت‌های کانون‌های مساجد از این قبیل است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ملی در استان همچون همایش پیرغلامان حسینی و اجلاس سراسری نماز گفت: امیدواریم این برنامه‌ها که جهت تحکیم رابطه مردم با مضامین دینی و قرآنی برگزار شدند، توانسته باشند بخشی از نیازهای فرهنگی جامعه ما را تأمین کرده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه‌داد: اقدام دیگر این اداره‌کل ایجاد پست معاونت قرآن و عترت است که نشان دهنده توجه به انجام برنامه‌های قرآنی به صورت رسمی‌تر با توان، هماهنگی و تمرکز بیشتر است.

وی در مورد برگزاری نهمین نمایشگاه قرآن و عترت در اهواز گفت: تجارب بسیار گوناگونی در این هشت سال پشت سر گذاشته شد. نگاه ما بیشتر در این جهت بود که فضایی به وجود آید تا همه حوزه‌ها و فعالانی که به هر نوعی با مضامین و مفاهیم قرآنی در ارتباط هستند بتوانند آثار تولید شده خود را عرضه کنند؛ به گونه​ای که قاریان، مؤلفان، ناشران، عالمان، دانشگاهیان، هنرمندان و همه افرادی که توانسته‌اند بخشی از افکار و اندیشه‌ها، هنر و خلاقیت خود را با مضامین قرآنی ارائه دهند در این نمایشگاه حضور یابند.

همچنین سیدکریم موسوی، دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه قرآن و عترت در خصوص بن نمایشگاه گفت: با هماهنگی به عمل آمده با ناشران، آثار عرضه شده در نمایشگاه با تخفیف 40 تا 50 درصد به فروش می​رسد.

وی در مورد مسائل پیرامون پارکینگ نمایشگاه قرآن و عترت گفت: نشستی با فرمانداری اهواز در این خصوص برگزار شده و مجوزی با عنوان پارکینگ موقت در اطراف موزه صادر شده و پارکینگ فروشگاه رفاه در این هفت روز به این منظور تدارک دیده شده است

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار