تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۹۲۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نحوه جالب جمع آوری فاضلاب توسط شهرداری شیبان! / تصاویر
فاضلاب شهری از حیث بهداشتی از آلوده ترین نوع فاضلاب محسوب می شود و به علت تاخیر در جمع آوری باعث ایجاد بوی نامطبوع و تجمع پشه ها می شود.

یکی از عوامل آلوده کننده محیط زیست، فاضلاب است که باید از طریق بهداشتی از محل زندگی انسان ها جمع آوری گردد تا از بروز بیماری ها جلوگیری شود.

دفع غیر بهداشتی فاضلاب توسط شهرداری شیبان باعث ایجاد بوی تعفن شدید در محلات مختلف شده به طوری که زندگی را بر ساکنان آن دشوار کرده و در این زمینه از سوی مسئولین هیچ گونه اقدامی برای دفع بهداشتی و استاندارد فاضلاب انجام نشده است.

علاوه بر بوی تعفن شدید، حشرات موذی که ناقل بیماری‌های زیادی هستند در اطراف فاضلاب، خطری جدی برای شهروندان شیبان خواهد بود که سالیان سال است در کنار این جوی‌های فاضلاب زندگی می‌کنند.

همانطوری که در تصاویر زیر مشاهده می کنید شهرداری شیبان فاضلاب شهری را بعد از جمع آوری در کنار جدول جمع می کنند و تا چندین روز این فاضلاب باقی می ماند.

فاضلاب شهری از حیث بهداشتی از آلوده ترین نوع فاضلاب محسوب می شود و به علت تاخیر در جمع آوری باعث ایجاد بوی نامطبوع و تجمع پشه ها می شود.

واقعا مسئولان شهری و شهرستان باید بدانند که حل مشکلات مردمی تنها نشستن پشت درهای بسته و جلسه گرفتن و توبیخ این مسئول و آن مسئول و مچ گیری از آنها بابت ارائه آمار اشتباه نیست زیرا با یک بازدید ساده و البته سرزده از معابر اصلی شیبان، می توان به عمق فاجعه پی برد.


نکته جالب اینکه این معضل کنار مرکز بهداشت شیبان که به عنوان نماد بهداشت منطقه می باشد و در مسیر رفت و آمد مردم و دانش آموزان قرار دارد و این مسئله اهمیت موضوع را افزایش می دهد و در هم حقیقت به سلامتی مردم لطمه می زند هم با یک کار غیر فرهنگی به دانش آموزان می آموزیم شهر ما خانه ی ما نیست.

مردم شیبان از مشکلات دفع غیر بهداشتی فاضلاب ناگفته‌های زیادی دارند اما به علت محدود بودن فضای رسانه قادر به درج همه آن حرف‌ها نیستیم و فقط برای نمونه با چند تن از شهروندان شیبان گفت‌وگو کردیم:

یکی از شهروندان شیبان به خبرنگار ما گفت: این فاضلاب علاوه بر مشکلات بهداشتی که برای اهالی به‌وجود آورده، باعث جمع شدن حشرات موذی و برخی حیوانات در این محل شده که به مشکلات ما افزوده است.

وی ادامه داد: بوی تعفن فاضلابی که در کنار خانه ما جمع شده، تمام خیابان را فرا می‌گیرد و رفت و آمد ساکنان محل و مردم با مشکل روبرو می‌شود.

شهروند دیگری نیز ضمن ابراز نگرانی از ابتلای کودکان خود به بیماری ناشی از وجود فاضلاب در خیابان‌ها، اظهار کرد: کودکانی که در خیابان بازی می‌کنند، بارها توپ آنها در جوی فاضلاب افتاده و از این طریق آلودگی به آن‌ها منتقل شده و مریض شده‌اند.

مرجع / باوی نیوز

:
:
:
آخرین اخبار