تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۹۲۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمد باقر الفت، رئیس کل دادگستری خوزستان:
فساد اخیر شبکه بانکی به 10 یا20 نفر محدود نمی شود
افرادی هستند که تمامی بیت المال را ملک خود می دانند و در آن تصرف می کنند و بحث این نیست که این افراد اموال را به بیرون از کشور انتقال داده اند یا آن را در مراکز فساد فحشای خارج از کشور خرج کرده اند یا اینکه در داخل کشور سرمایه گذاری کرده اند، مهم این است که این افراد حرمت بیت المال را نگه نداشته اند نظر سیاستگذاران اقتصادی کشور را رعایت نکرده اند و ...
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: فساد اخیر شبکه بانکی کشور به 10 یا 20 نفر محدود نمی شود و باید با دقت و کسب تجربه از این موضوعات بتوانیم مانع بروز چنین صدمات مالی و حیثیتی به نظام اسلامی شویم.

به گزارش مهر، محمد باقر الفت در مراسم معارفه دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان دزفول اظهار کرد: یکی از ابعاد امنیت آن است که حاکمیت و نظام از ما انتظار دارد و مطابق قانون محقق می شود اما بعد دیگر آن انتظاری است که مردم از دستگاه قضایی دارند که باید متوجه این ابعاد هم بود و آنها را شناخت و برآورده کرد در غیر این صورت نمی توان ادعای مدعی العمومی را داشت.
الفت افزود: دادستان باید در دل مردم زندگی و در مجالس مردمی ازجمله مراسم مذهبی و نماز جمعه شرکت کند تا با شناخت دغدغه های آنان برای برطرف کردن آنها اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در خصوص پرونده فساد شبکه بانکی اظهار داشت: افرادی هستند که تمامی بیت المال را ملک خود می دانند و در آن تصرف می کنند و بحث این نیست که این افراد اموال را به بیرون از کشور انتقال داده اند یا آن را در مراکز فساد فحشای خارج از کشور خرج کرده اند یا اینکه در داخل کشور سرمایه گذاری کرده اند، مهم این است که این افراد حرمت بیت المال را نگه نداشته اند نظر سیاستگذاران اقتصادی کشور را رعایت نکرده اند و با قرار دادن خود در مقام حاکمیت دست در بیت المال کرده و آن را هرطور خواستند خرج کرده اند.

الفت با بیان اینکه خودسری بلایی است که امروز به جان مملکت ما افتاده است ادامه داد: فساد به این گستردگی در کشور ما صورت گرفته و تعداد نفرات درگیر در آن به 10 یا20 نفر محدود نمی شود. امیدوارم با دقت و کسب تجربه از این موضوعات و داشتن حساسیت بالا بتوانیم مانع بروز چنین صدمات مالی و حیثیتی به نظام اسلامی شویم که این امر جز با همراهی و همفکری مسئولان در امر مبارزه و مقابله با مجرمان میسر نیست.

وی افزود: اگر دست از تخریب یکدیگر برداریم و به جای نشانه رفتن قلب دوستان با سلاح زبانمان دشمن شناسی کنیم و اگر مانند گذشته صمیمیت و همراهی داشته باشیم می توان جلوی انحطاط جامعه را گرفت.

الفت اظهار داشت: مردم در اثر مشاهده این قبیل رفتارها توسط افراد رده بالای کشور اعتقاداتشان را از دست می دهند. همه اینها چهره ای از تهاجم فرهنگی است. اگر مسیر را عوض نکنیم نباید تصور کرد که این مورد آخرین فساد بانکی کشور است.

وی ادامه داد: خدمت در دستگاه قضایی باتوجه به سختی کار و کمبود نیروی انسانی نوعی رشادت و فداکاری همچون رشادتهای رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است.

الفت با تاکید بر بالا بردن سطح کیفی دادسرا و نظارت کامل بر حسن اجرای قوانین در محاکم، تصریح کرد: اگر قوانین در محاکم کمرنگ شود صدای شکسته شدن استخوانهای نظام قضایی شنیده می شود.

در این آئین که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد از زحمات محمدحسن شیخی پور دادستان پیشین دزفول قدردانی و حجت الاسلام صادق ابوهلال به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

:
:
:
آخرین اخبار