تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۹۲۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست شبکه بهداشت ماهشهر خبر داد:
تجهیز بیمارستان معرفی ماهشهر به دستگاه‌های نوین تشخیصی و درمانی
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بندر ماهشهر گفت: بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر به دستگاههای ویدئوآندوسکوپ، ماشین بیهوشی، دستگاه فیکو Anterior و اکوکاردیوگرافی مجهز شد.

علیرضا قدری امروز اظهار کرد: ضرورت تجهیز تنها بیمارستان دولتی سطح شهرستان بندر ماهشهر به امکانات و وسایل پیشرفته و با معیارها و استانداردهای به روز کشوری در راستای طرح تحول نظام سلامت بیشتر از پیش احساس می‌شد.

وی افزود: آمار بالای مراجعه کنندگان شهرستان و حومه به بیمارستان معرفی و ضرورت خریداری یا تعویض برخی دستگاه‌های موجود به علت فرسودگی و نیاز به سیستم‌ها و دستگاه‌ها با استانداردهای به روز، برای رفع نیاز مراجعه کنندگان، این ضرورت را دوچندان کرده بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: با اولویت‌بندی نیازهای اساسی بیمارستان اقدام به خریداری یک دستگاه ویدئوآندوسکوپ ، ماشین بیهوشی، دستگاه فیکو Anterior و اکوکاردیوگرافی و نصب آنها در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندرماهشهر شد.

قدری ادامه داد: با خریداری و نصب این تجهیزات، بار هزینه‌های درمانی از دوش بیماران تا میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده و همچنین باعث جذب متخصصان در بیمارستان شده ضمن اینکه با استفاده از این دستگاه‌ها در روند تشخیص و درمان تحول چشم‌گیری صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: دستگاه ویدئو آندوسکوپ برای بررسی جداره داخلی کولون یا روده بزرگ است و به کمک آن می‌توان تمامی طول روده بزرگ از مقعد تا محل اتصال به روده کوچک را بررسی کرد، ماشین بیهوشی نیز به وسیله آن ترکیب مقادیر مشخصی از گازها و داروهای بیهوشی برای انجام عمل‌های مختلف برای بیماران در اتاق عمل‌ها ترکیب و مورد استفاده قرار می‌گیرد، که با این ماشین بیهوشی جدید هم کار متخصصان و نیز امنیت بیهوشی بیماران را مطابق با استانداردهای کشوری به میزان قابل توجهی بالا برده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر در پایان اضافه کرد: دستگاه فیکو که در عمل آب مروارید چشم بسیار حائز اهمیت است و یک روش تقریباً سرپایی است که طول برش قرنیه و مدت زمان بیهوشی را کاهش می‌دهد و دستگاه اکوکاردیوگرافی نیز برای به تصویرکشیدن ساختار داخلی قلب و تشخیص بیماری قلبی بسیار مؤثر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار