تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۹۲۵۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه پته عبوری الکترونیکی در گمرک خرمشهر راه اندازی شد
مدیر کل گمرک خرمشهر از راه اندازی سامانه پته عبور الکترونیکی در این اداره کل، در راستای آسان سازی روند ترخیص کالا و کاهش خطای انسانی خبر داد
مدیر کل گمرک خرمشهر از راه اندازی سامانه پته عبور الکترونیکی در این اداره کل، در راستای آسان سازی روند ترخیص کالا و کاهش خطای انسانی خبر داد.

عارف باوی راه اندازی این سیستم الکترونیکی در بندر خرمشهر را گامی موثر در افزایش سرعت جابه جایی کالا در استان خوزستان دانست.

وی افزود:از این پس پته الکترونیکی جایگزین پته کاغذی شده و پلیس راه یا نیروی انتظامی مستقر در جاده ها های کشور و سایر مقامات ذیصلاح می توانند برای پی بردن به اصالت محموله در بین راه از طریق پیام کوتاه و از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی اقدام کرده و اصالت محموله را در مدت زمان چند ثانیه استعلام کنند.

وی اضافه کرد:پته الکترونیکی شامل یک برگ کاغذ پرینت شده به همراه بارکد عددی است که پس از ارسال شماره بارکد به وسیله مسوولان ذیصلاح به سامانه واحد تجارت فرامرزی از طریق پیام کوتاه و به کمک تلفن همراه، اطلاعات محموله، اطلاعات پروانه گمرکی صادره از جمله شماره و تاریخ صدور پروانه گمرکی، شماره خودروی حامل کالا و سایر اطلاعات تکمیلی از طریق همان سامانه به تلفن همراه مورد نظر اعلام می شود.

مدیر کل گمرک خرمشهر گفت:این اداره کل با توجه به واقع شدن در جنوب غرب کشور و داشتن مرزهای زمینی و دریایی از اهمیت بالایی در حمل کالا برخوردار است.

باوی گفت:راه اندازی این سامانه علاوه بر افزایش خدمات جابجایی کالا، کاهش خطای انسانی در مبادی ورودی و خروجی کالا و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی را به همراه دارد.

وی افزود:عملیاتی شدن طرح گواهی حمل الکترونیک کالا یا پته الکترونیکی، گامی موثر در راستای اقتصاد مقاومتی است که علاوه بر افزایش سرعت و دقت و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ، مانع از تضییع حقوق دولت و ضرر و زیان صاحبان کالا شده و قاچاق کالا را تا حد زیادی کاهش می دهد.

درآمد عمومی گمرک خرمشهر در سال 1393 به 6 هزار و 814 میلیارد ریال رسید که نسبت به سال 1392 به میزان 70 درصد افزایش داشت.

جمع درآمدهای عمومی سال 93 این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 70درصد افزایش یافت.

صادرات گمرک شلمچه نیز در سال گذشته با احتساب گمرکات زیر مجموعه، به وزن 2 میلیون و 841 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 80 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 111 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 75 درصد افزایش نشان می دهد.

سیمان، سنگ، قلوه سنگ، مواد آلی، گچ، آهک، سولفات باریم، مواد نباتی ، علوفه دامی و خرما به ترتیب عمده کالاهای صادراتی این گمرک بود که به مقصد کشورهای عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، ترکیه، کانادا، کویت، انگلیس، اسلوونی و آلمان صادر شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار