تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۹۲۶۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر امور آب جنوب خبر داد:
تلاش برای افزایش دبی آب رودخانه کارون
مدیر امور آب جنوب گفت: سعی می‌کنیم دبی آب رودخانه کارون را به 4 هزار که رقمی‌ست که منطقه با آن سازش یافته، برسانیم.

فرهنگ پورصدامی شامگاه سه شنبه در جلسه توسعه کشاورزی خرمشهر که در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهر برگزار شد ، اظهار کرد: تمام دغدغه سازمان‌های آب در استان بحث کیفیت آب است که شرایط جوی، خشکسالی و پساب‌های تصفیه نشده شرایط بدی را ایجاد کرده و کشاورزان و عامه مردم را به نوعی درگیر کرده است.

وی از تلاش برای افزایش دبی برای کاهش این مشکل خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم دبی آب رودخانه را به 4 هزار که رقمی است که منطقه با آن سازش یافته، برسانیم.

مدیر امور آب جنوب، اقدامات انجام شده در قالب طرح آبرسانی الغدیر را تلاش‌هایی خوب اما ناکافی خواند و افزود: برای تامین آب شرب منطقه نیاز به راه‌اندازی خط دوم الغدیر است که انجام این امر به خاطر عدم تامین اعتبارات به صورت ناتمام مانده است.

پورصدامی، همچنین برداشت‌های غیرمجاز آب برای مصارف مختلف از جمله تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به مزارع پرورش ماهی را عاملی مهم در کاهش کمیت و کیفیت آب رودخانه کارون دانست و افزود: برای رفع این مشکل پیگیری‌های قضایی صورت گرفته اما برای به نتیجه رسیدن نیاز به وفاق و همدلی بیشتر ارگان‌های متولی بحث حفاظت از آب است.

وی در پایان نقش اداره شیلات خرمشهر را برای مقابله با احداث حوضچه‌های غیرمجاز ماهی و برداشت غیرمجاز آب نقشی کمرنگ دانست و خواستار ورود جدی‌تر شیلات برای مقابله با این قبیل اقدامات آسیب‌رسان شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار