تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۹۲۷۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رونق کشاورزی راهبرد توسعه اشتغال پایدار در آبادان
وجود زمین های مستعد کشاورزی و دو رودخانه اروندرود بهمنشیر از فرصت ها و مزیت های کشاورزی برای کسب و کار و کارآفرینی در شهرستان آبادان است.

وجود بیش از دو میلیون اصله نخل خرما و مزیت کشاورزی میانه کاری در میان نخلستان ها بهترین فرصت را برای زراعت به خصوص کاشت یونجه وصیفی جات و در باغداری کاشت و توسعه نخیلات شهرستان فراهم کرده است.

آب و هوای گرم و مرطوب جنوب، آبادان را به یکی از مناطق تولید خرما تبدیل کرده است و توسعه و نوسازی نخلستان ها نیز می تواند علاوه بر اشتغال، توسعه صادرات را نیز به همراه داشته باشد.

شهرهای آبادان و خرمشهر از دیرباز پتانسیل بالایی در زمینه تولید انواع خرما داشته اند و از خرما محصولات جانبی بسیاری داشته و امکان ایجاد واحدهای صنعتی متعددی در ارتباط با آن وجود دارد.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی آبادان نیز گفت:با توجه به مصوبات کارگروه جهاد کشاورزی، سال گذشته برای 594 نفر کشاورز آبادانی ایجاد اشتغال شد.

ناجی شهیب زاده افزود:جهاد کشاورزی آبادان سال گذشته با مدیریت عرصه و عملکرد خود به تحقق اهدافش در ایجاد فرصت های اشتغال رسید.

وی اظهار داشت:با توجه به مصوبات کارگروه تعداد اشتغال این شهرستان 594 نفر محقق شد که بیش از 6.8 درصد بیش از تعهدات این مدیریت بود.

سرپرست جهاد کشاورزی آبادان گفت: فرصت های اشتغال ایجاد شده در زمینه های دامداری، زراعت، باغبانی و شیلات می باشد.

شهیب زاده تصریح کرد:سال گذشته همچنین، حدود 60 کیلومتر از انهار آبادان با هزینه دو میلیارد و 244 میلیون ریال لایروبی شد.

وی افزود:این صنعت در اقتصاد کشور نقش پر رنگی ایفا می کند و در تولیدات داخلی نیز از مهم ترین صنایع به شمار می رود.

سطح زیرکشت نخیلات استان خوزستان حدود 45 هزار هکتار اعلام شده است و شهرستان های شادگان، آبادان و خرمشهر به ترتیب بالاترین میزان تولید خرما را در استان دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: آبادان ، کشاورزی
:
:
:
آخرین اخبار