تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۹۲۷۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انصاری در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش:
واقعیت های آموزش وپرورش در مدارس روستاها است نه در کاغذهای چاپ شده وزیر
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه جامعه آموزش و پرورش از وضعیت نظام تعلیم و تربیت نگران هستند و دغدغه استیضاح کنندگان بی توجی به مشکلات و مسایل آموزش و پرورش است، گفت: واقعیت ها در مدارس روستاها و مناطق محروم کشور است نه در کاغذهایی که شما چاپ کرده اید.

واقعیت های آموزش وپرورش در مدارس روستاها است نه در کاغذهای چاپ شده وزیرمحمد سعید انصاری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت:بنده در رابطه با دیانت،انسانیت و شرافت دکتر فانی غیر از خیر و نیکی چیزی ندارم بگویم اما وضعیت آموزش و پرورش به علت انتصاب مدیران ناتوان بسیار نابسامان و نگران کننده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مدیری ناتوان باشد چون نماینده در این مورد انتقاد داشته به این نقد توجه نمی کنند و نماینده را به جای اینکه یاور و دوست خود بدانند دشمن خود فرض می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وضعیت مدارس در مناطق محروم  کشور بسیار نامناسب است و هنوز در روستاهای آبادن و خوزستان مدارسی داریم که در گرمای طاقت فرسا در کانتینرها درس می دهند و کسی به این موضوعات توجه نمی کند.

وی با بیان اینکه در مورد تجهیزات مدارس مکل داریم ادامه داد: علی رغم اینکه بر اساس قانون آموزش باید رایگان باشد مدارس به بهانه های گوناگون از اولیا دانش آموزان هنوز پول می گیرند.

این نماینده موافق استیضاح فانی خطاب به وزیر گفت: چرا امروز به جای بیان واقعیت ها گزارشی را آماده کرده اید که بگوئید عملکرد خوبی داشته اید اما باید بدانید واقعیت ها در مدارس روستاها و مناطق محروم کشور است نه در کاغذهایی که شما چاپ کرده اید.

انصاری افزود: می توانستید مسایل و مشکلات آموزش و پرورش را حل کنید اما نکردید، ادغام مدارس روستایی باعث ترک تحصیل دانش آموزان روستاها شده است، چرا به جای اجرای طرح ادامه تحصیل طرح ترک تحصیل در روستاها را پیاده کرده اید.

وی تصریح کرد: جامعه آموزش و پرورش از وضعیت نظام تعلیم و تربیت نگران هستند  و دغدغه استیضاح کنندگان بی توجی به مشکلات و مسایل آموزش و پرورش است.

انصاری افزود: بنده یکی از مدافعان دولت و شخص وزیر آموزش و پرورش بوده ام، 6 ماه قبل،یکسال قبل خدمتشان رسیدم مشکلات را مطرح کردم، یکسال من را سر کار گداشتند و امروز و فردا کردند و هیچ اقدام موثری انجام نشد.

وی ادامه داد: بارها اعلام کردم من دوست و مدافع شما هستم ،من را رقیب و دشمن خود نپندارید اما توجهی نشد، بیش از 6 ماه است که در مورد عقب ماندگی تحصیلی در آبادان صحبت می کنم متاسفانه نه اینکه ترتیب اثری داده نشد بلکه تائید و تاکید بر اشتباهات هم دارند.

این نماینده مردم ادامه داد: نه وزیر معاونان و نه مدیران کل و نه روسای ادارات به مدارس سرکشی نمی کنند و وضعیت مدارس مناطق محروم کشور خصوصا روستاها بسیار نگران کننده است.

وی تصریح کرد: خود شما اعلام کردید از سیاسی بودن و سیاسی کردن آموزش و پرورش اجتناب می کنید اما خلاف این عمل شد،وضعیت آموزش و پرورش با مدیریت شما بسیار نگران کننده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه معلمان پیش دبستانی که سالها خدمت کرده اند هنوز نگرانی و مشکل دارند،گفت: چرا این همه ترک تحصیلی داریم،آیا تحقیق کرده اید،پاسخی برای خانواده ها دارید.

انصاری افزود: ناتوانی های وزیر در جلب نظر دولت در تامین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته برای تدوین نقشه راه و برنامه ریزی عملیاتی برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علی رغم اعلام برنامه پیشنهادی خود در روز رای اعتماد یکی دیگر از دلایل نگرانی خانواده بزرگ فرهنگیان است.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: وضعیت آموزش در استان خوزستان نسبت به کل کشور بسیار نامناسب است و به این موضوع توجهی نمی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امیدواریم امروز همکاران با توجه به وضعیت نگران کننده ای که امروز تشریح شد با رای خود زمینه تغییر روش در آموزش و پرورش را فراهم کنند.
:
:
:
آخرین اخبار