تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۹۲۸۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لايحه پروژه هاي مشترك اهواز و كوت عبدالله قابل اجراست؟
رييس كميسيون عمران شوراي شهر اهواز گفت: بخش عمده لايحه اجراي پروژه هاي عمراني مشترك شهرداری اهواز و كوت‌عبدالله، مرتبط با اهواز است و هيچ منع قانوني در هزينه‌كرد در اين بخش وجود ندارد.

جمشيد سلحشور اظهار كرد: چنانچه به محروميت‌زدايي منطقه كوت عبدالله كمك نشود، مردم آن منطقه ناچار به مهاجرت مي شوند و مي توان گفت كه اهواز را براي مهاجرت انتخاب مي كنند؛ لذا بايد اين منطقه آباد شود تا بتوان از مهاجرت بي رويه كه مشكلاتي را قطعا به دنبال خواهد داشت، جلوگيري کرد.

وي ادامه داد: طبق تقسيمات انجام شده، بخش عمده اي از پروژه هاي مشخص شده در اين لايحه مربوط به اهواز است و اجراي اين لايحه مي تواند به سود هر دو شهر باشد و بيشتر منافع آن به مردم شهر اهواز برسد.

اين عضو شوراي شهر اهواز عنوان كرد: از 13 ميليارد توماني كه براي اجراي اين پروژه تعيين شده، 8.5 ميليارد تومان براي پروژه هايي است كه در حريم شهر اهواز قرار دارند و حتي چنانچه حريم مصوب ابلاغ شود، براي هزينه‌كرد اين 8.5 ميليارد تومان هيچ محدوديت قانوني وجود ندارد.

سلحشور افزود: اگر حريم جديد از سوي استاندار ابلاغ شود، تنها باقي مانده اين اعتبار مربوط به پروژه هاي كوت عبدالله است كه عمدتا روكش آسفالت است و براي اجراي آن با بحث حقوقي، قابل حل است و پس از بررسي‌هاي حقوقي درباره آن تصميم گيري مي شود.

وي درباره طولاني شدن زمان تعيين و ابلاغ حريم و محدوده شهر اهواز گفت: ابلاغ هر چه زودتر حريم مصوب از سوي استانداری به نفع هر دو شهر است و مردم را از بلاتكليفي خارج مي كند. اكنون طرح مصوب به تاييد مشاور رسيده اما در استانداري در حال ارزيابي است تا با اقدام كارشناسي مناسب و دقت بالاتر ابلاغ شود.

گفتنی ست ؛ در جلسه گذشته شورای شهر اهواز لایحه پروژه هاي شهری مشترك اهواز و كوت عبدالله به تصویب رسید که به موجب آن شهرداری اهواز 13 میلیارد تومان در این پروژه ها هزینه خواهد کرد. این لایحه موافقان و مخالفانی در صحن شورا داشت.

موافقان بر لزوم کمک شهرهای بزرگ به شهرداری‌های کوچکتر تاکید داشتند و مخالفان نیز جدا شدن بودجه شهری کوت عبدالله از اهواز در پی تبدیل شدن به شهرستان کارون و لزوم امانتداری در هزینه‌کرد عوارض شهروندان اهواز را دلیل مخالفت خود عنوان کردند. این لایحه در نهایت به تصویب رسید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار