تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۹۲۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اندیمشک:
دهیاران مقاوم سازی منازل روستائیان را پیگیری کنند
فرماندار اندیمشک گفت: با توجه به تسهیلات مقاوم سازی که برای مقاوم سازی منازل روستائیان در نظر گرفته شده است دهیاران باید تلاش کنند این تسهیلات را جذب کنند.

حمیدرضا گودرزی ظهر امروز در نشست بررسی و مشکلات مقاوم سازی منازل روستایی که با حضور بخشداران و دهیاران بخش‌های مرکزی و الوار گرمسیری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص این شهرستان دهیاران و اعضا شوراهای اسلامی روستائیان را به مقاوم سازی منازل خود تشویق کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی این شهرستان باید منازل روستاییانی که تاکنون در برابر زلزله مقاوم سازی نشده‌اند هر چه سریع‌تر بازسازی و ایمن شوند.

فرماندار اندیمشک اضافه کرد: با توجه به تسهیلات مقاوم سازی که برای شهرستان در نظر گرفته شده است دهیاران باید تلاش کنند این تسهیلات را جذب کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: تسهیلات مقاوم سازی مبلغ 150میلیون ریال است که با سود اندک در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که انجام این امر موجب کاهش بسیار زیاد آمار تلفات در صورت بروز حوادث طبیعی مانند زلزله خواهد شد، تصریح کرد: با افزایش خدمات رفاهی در روستاها از جمله ادامه طرح مقاوم سازی مسکن روستایی و همچنین اجرای طرح‌های هادی، احداث راه‌های ارتباطی مناسب و گازرسانی به روستاها از پدیده مهاجرت روستائیان به شهر نیز جلوگیری خواهد شد.

فرماندار اندیمشک در پایان خواستار ارائه راهکارهای لازم از سوی مسئولان برای تشویق روستائیان به استفاده از تسهیلات اعطایی به منظور مقاوم سازی منازل خود شد.

در این نشست بخشداران و دهیاران روستاهای شهرستان اندیمشک در خصوص مشکلات و راهکارهای پیش رو برای استفاده  روستائیان از تسهیلات مقاوم سازی منازل به بحث و تبادل نظر پرداختند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار