تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۹۲۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان اندیمشک خبر داد:
مختومه شدن بیش از 21 هزار پرونده قضایی در اندیمشک
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک از رسیدگی و مختومه شدن بیش از 21 هزار پرونده قضایی در دادسرای این شهرستان خبر داد.

صادق جعفری‌چگنی امروز اظهار کرد: از تیرماه سال 93 تاکنون 21 هزار و 121 پرونده قضایی در دادسرای این شهرستان رسیدگی و پس از صدور رای مختومه شده است.

وی افزود: در مجموع در همین بازده زمانی 20 هزار و 239 پرونده ورودی به دادسرا داشته‌ایم که با عملکرد مثبت 889 پرونده از موجودی سال‌های قبل  نیز مورد رسیدگی و مختومه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک با بیان این که این حجم بالای کار انقلابی در بحث رسیدگی به پرونده‌های دادسرا در سطح استان می‌باشد، تصریح کرد: این میزان رسیدگی با وجود بلاتصدی بودن سه شعبه بازپرسی این دادسرا و انتقال همکاران قضایی و دادیاری به دادسراهای سایر شهرها صورت گرفته است.

جعفری‌چگنی خاطر نشان کرد: بررسی و رسیدگی به 889 پرونده از سال‌های قبل نشان از تلاش و همت دادسرای این شهرستان در راستای سرعت بخشیدن در رسیدگی به پرونده‌ها در کنار دقت، پاسخگویی به مراجعه کنندگان و کسب رضایتمندی شهروندان انجام شده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی قضایی در دادسرای اندیمشک، گفت: در حال حاضر این دادسرا فقط با شش نفر مشغول به فعالیت است در حالی که باید دارای 15 نفر نیروی قضایی باشد و می‌توان گفت این دادسرا تقریبا با 40 درصد توان و ظرفیت خود در حال ارائه خدمات قضایی به شهروندان است.

وی ادامه داد: با این کمبود نیرو بررسی و رسیدگی و مختومه شدن این حجم از پرونده‌ها کاری بزرگ و ارزشمند بوده که از سوی دادسرای این شهرستان صورت گرفته است.

این مقام قضایی عنوان کرد: بخشی از نتیجه این عملکرد مثبت در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده و کاهش جرائم از جمله مواد مخدر و سرقت‌های خرد در این مناطق بوده است.

وی در پایان با بیان این که مبازره با قاچاقچیان مواد مخدر با قاطعیت در این شهرستان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: احکام قاطعی از سوی دادگاه انقلاب از جمله احکام اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر صادر شده که پس از تایید در مراجع عالی قضایی در سطح شهرستان به اجرا در خواهد آمد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار