تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۹۳۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول بسیج سازندگی خوزستان:
صنایع تبدیلی در مناطق محروم خوزستان ایجاد می‌شود
مسئول بسیج سازندگی خوزستان گفت: کارخانجات تبدیلی صنایع کشاورزی برای افزایش عملکرد کشاورزان خوزستانی در مناطق محروم خوزستان ایجاد می‌شود.

محمد مرادی اظهار داشت: استان خوزستان زمینه‌های مناسبی در ایجاد کارخانه‌های تولیدی دارد.

وی افزود: با ایجاد کلاس‌های آموزشی برای محرومان نقاط دور افتاده، تلاش می‌کنیم تا زمینه ساز اشتغال تولیدی توسط خود این افراد در محل زندگیشان شویم.

مسئول بسیج سازندگی استان خوزستان با اشاره به هدف این سازمان عنوان کرد: سالانه در چند نوبت افراد متخصص را برای آموزش افراد محروم در نقاط حاشیه ای و دور افتاده اعزام می‌کنیم که تا کنون این عمل اثرات مثبتی را داشته است.

وی گفت: در کنار زمین های کشاورزی باید کارخانجاتی مرتبط با کشت آن محل ایجاد شود تا کشاورز بتواند مازاد کشتش را به صورت کنسرو و رب به بازار عرضه کند.

مرادی با اشاره به افزایش مصرف گرایی در بین کشاورزان استان خوزستان گفت: باید تسهیلات لازم در اختیار کشاورزان گذاشته شود تا بتوانند کارگاه‌های تولیدی هر چند کوچک را ایجاد کنند.

وی افزود: پرورش ماکیان، مرغ محلی، غاز، اردک،بلدرچین، ماهی، زنبورعسل و شترمرغ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور سازمان بسیج سازندگی استان خوزستان قرار گرفته است.

مرادی افزود: در تلاش برای ایجاد صنایع ترکیبی هستیم تا کشاورز با خیالی آسوده و سودی قابل ملاحظه، مازاد محصولات خود را به صورت کنسرو و بسته بندی به نقاط دیگر صادر کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار