تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۹۳۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شادگان:
خون شهدای 7 تیر باعث پایداری و وحدت بیشتر ملت ایران شد
فرماندار شادگان گفت: خون شهدا به‌ ویژه شهدای حادثه هفتم تیرماه و شهید مظلوم دکتر بهشتی، باعث پایداری و وحدت بیشتر بین ملت بزرگ ایران شد.

بهروز فرج‌اللهی صبح امروز در جمع کارکنان دادگستری این شهرستان، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهدای هفتم تیر از استوانه‌های مهم پیروزی انقلاب اسلامی و شخصیت‌های فرهیخته این مرز و بوم اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، افزود: گرچه شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران با وفایش برای انقلاب ضربه‌ای بزرگ بود ولی دشمنان هیچ‌ وقت نتوانستند در عزم و اراده ملت خللی را ایجاد کنند و همان‌طور که امام راحل فرمودند «شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم شهید شد و خار چشم دشمنان اسلام بود».

فرماندار شادگان از شهید بهشتی به عنوان یک اسلام‌شناس و انقلابی برجسته یاد کرد و گفت: ایشان در عرصه بین‌المللی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و در حقیقت وی یکی از مغزهای متفکر جهان اسلام بود که دشمنان او را تحمل نکردند و این‌گونه مظلومانه به شهادت رسید.

فرج‌اللهی با بیان اینکه وجود قضاوت عادلانه در جامعه سبب سعادت و پیروزی آن جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری قوه قضائیه در کشور از اقدامات بزرگ آیت‌الله بهشتی به شمار می‌رود که از دیدگاه اسلام، منصب قضاوت ظریف‌ترین، حساس‌ترین، مهم‌ترین و خطیرترین جایگاه‌ها در جامعه است.

وی گفت: در واقع پیشرفت کنونی کشور در عرصه حقوق، قضا و تحقق عدالت مداری دینی، مرهون کارهای بنیادین شهید بهشتی است و ما باید با زنده نگه داشتن نام و یاد این شهید بزرگوار و آشنا کردن نسل جوان با آرمان‌ها و اهداف ایشان، این اقدامات ارزنده را ارج نهیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار