تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۹۳۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موردی از آنفلوآنزای مرغی در خوزستان مشاهده نشده است
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشكي خوزستان با اشاره به شیوع آنفلوآنزای مرغی در برخی نقاط کشور گفت: در این زمینه تاكنون هيچگونه تلفات و درگيري غيرطبيعي در مرغداري‌هاي صنعتي استان خوزستان گزارش نشده است.

رضا اسدي اظهار كرد: در استان خوزستان موردي از آنفلوآنزای مرغی مشاهده نشده است. خوزستان از اين لحاظ پاك است و هيچگونه درگيري غيرطبيعي و تلفات در مرغداري‌های صنعتي و يا طيور بومي مشاهده و گزارش نشده است.

وی با بیان این که در صورت وقوع مواردي از تلفات در میان طیور، نمونه‌برداري فوري انجام خواهد شد؛ گفت: براي احتياط بيشتر و پيشگيري از بروز بيماري آنفلوآنزای مرغی در استان خوزستان، اقدامات و تمهيداتي انديشيده شده است كه از جمله آن مي‌توان به افزايش و تشدید نظارت‌هاي پزشكي بر مرغداري‌هاي صنعتي و افزایش نظارت بر مرغ‌ها و طیور بومي پرورش داده شده در روستاها اشاره کرد.

اسدی ادامه داد: تشديد كنترل و نظارت بر تردد خودروهاي حمل‌كننده جوجه يك روزه و شست‌وشو و ضدعفوني خودروهاي حمل مرغ زنده و كشتار روز در كشتارگاه‌هاي طيور از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است.

وي عنوان كرد: در حال حاضر اداره‌كل دامپزشكي خوزستان به همراه كارشناسان ادارات دامپزشكي شهرستان اهواز موضوع را به صورت كامل رصد و كنترل می‌کند و خوشبختانه موردي از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خوزستان مشاهده نشده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار