تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۹۳۰۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عرضه ۶۰۰ عنوان کتاب مهدوی در نمایشگاه قرآن اهواز
حدود ۶۰۰ عنوان کتاب مهدوی در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان عرضه شده که به دلیل نبود فضای کافی همه عناوین در دسترس مردم نیست.

مصطفی اهوازیان، مسئول غرفه مهدویت نهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز گفت: بنیاد مهدویت به جز سال گذشته همه سال‌ها در نمایشگاه قرآن و عترت اهواز شرکت می‌کند. این بنیاد به طور تخصصی در حوزه مهدویت کار می‌کند. علاوه بر مجموعه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، نمایندگی مسجد مقدس جمکران در خوزستان نیز بر عهده بنیاد است.

مسئول امور شهرستان‌های بنیاد مهدویت خوزستان اظهار کرد: کتب عرضه شده در این غرفه، انتشارات مسجد مقدس جمکران و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور هستند. از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بیش از 200 عنوان کتاب و از مسجد مقدس جمکران قریب به 400 عنوان کتاب در موضوعات مهدویت در نمایشگاه موجود است. البته جهت عدم ارائه فضای مناسب و کافی در نمایشگاه امکان عرضه همه عناوین وجود نداشت.

وی در خصوص استقبال مردم از کتب مهدوی گفت: بحمدالله استقبال مردم از کتب مهدویت خوب است اما متأسفانه به دلیل مکان نامناسب غرفه، کتب به طور کامل در دسترس مردم نیست.

اهوازیان خاطرنشان کرد: پس از سال 79 که به دستور رهبر معظم انقلاب، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تشکیل شد، مباحث مهدویت در این بنیاد متمرکز شد و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم نیز عهده​دار تأمین محتوا شد. بنا شد خلأیی که در این زمینه وجود دارد پر شود و مباحث مهدویت بدون هیچ شک و شبهه‌ای به مخاطب عرضه شود.

مسئول غرفه مهدویت نهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز تصریح کرد: اما برای زمینه​سازی ظهور فقط بحث انتشارات نیست، ظهور چنانکه گفته می‌شود متوقف بر نیاز مردم و تقاضای آنها است. ایجاد این تقاضا فقط با کتاب نیست، باید سایر کارهای فرهنگی که موردنیاز است در این زمینه انجام شود.

وی گفت: تلاش بنیاد مهدویت این است که این موضوع را تسری دهد. الحمدالله با همکاری صدا و سیما برنامه هفتگی بنیاد مهدی موعود(عج) با عنوان «ترنم ظهور» روزهای جمعه از سیمای استان پخش می‌شود. در این برنامه به طور منظم مباحث مهدویت مطرح خواهد شد.

اهوازیان ادامه داد: در حوزه ترویج معارف مهدوی، وقتی شناخت نسبت به امام زمان(عج) کم باشد تقاضا هم کم خواهد بود. شناخت مباحث مهدویت جذابیت دارد اما آسیب‌های آن هم به دلیل مدعیان دروغین زیاد است. تلاش بنیاد مهدی موعود(عج) این است که آموزش‌هایی را دنبال کند که باعث آشنایی بیشتر مردم با مقوله مهدویت و امام عصر (عج) شود.

مسئول غرفه مهدویت نهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز با بیان اینکه مباحث آموزشی اولویت اول بنیاد مهدویت است، خاطرنشان کرد: بنیاد تلاش می​کند با توسعه آموزش​های خود در میان قشر دانش‌آموزی، دانشجویی، کارکنان ادارات، فرهنگیان و طلاب حوزه علمیه، این فرهنگ را توسعه دهد.

اهوازیان در پایان گفت: انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی با مجموعه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) همراه‌تر باشند.
:
:
:
آخرین اخبار