تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۹۳۰۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه کمیته مدیریت مصرف برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد‏
خوزنیوز: در این جلسه مدیر دفتر مدیریت انرژی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ضمن بیان وضعیت شبکه و رشد شدید مصرف برق به دلیل افزایش دما ، راه حل های موجود را جهت مدیریت مصرف این انرژی مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خوزنیوز؛ محسن ارفاق افزود: پیک شبکه خوزستان در تابستان سال 93 رقم 7088 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال 92 حدود 3/2 درصد رشد داشته و پیش بینی می گردد در سال 94 با رشد 7/3 درصدی به رقم حدود 7350 مگاوات برسد که امید است با صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف برق توسط صنایع و مردم شریف استان شاهد کاهش بار در ساعات اوج مصرف باشیم.

وی ادامه داد: ظرفیت نصب شده در خوزستان بیش از 12 هزار مگاوات است که نسبت به تعداد مشترکان رقم بسیار بالایی است که این آمار نشان می دهد به ازای هر مشترک 7 کیلووات قدرت نصب شده درخوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان زمینه های خوبی برای استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: این شرکت جهت گسترش فرهنگ استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر ، پروژه هایی نظیر احداث نیروگاه بادی پایلوت 660 کیلو واتی ماهشهر ، روشنایی خورشیدی محوطه ستاد شرکت برق منطقه ای خوزستان، ساختمان معاونت  بهره برداری، محوطه پست برق دانشگاه شهید چمران اهواز و محوطه پست برق آزادشهر اهواز را به اجرا و بهره برداری رسانیده است.

در این جلسه طرح های مشارکت صنایع در کاهش پیک شامل طرح ذخیره عملیاتی و طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع تشریح گردید و مقرر شد مجدداً از مدیران عامل صنایع بزرگ استان جهت همکاری در کاهش پیک مصرف دعوت به عمل آید.

در ادامه راه حل های فرهنگی نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با همکاری دفتر مدیریت انرژی و  روابط عمومی و دفتر مشاور بانوان شرکت اقدامات فرهنگی در سطح ادارات و رسانه های استان به منظور مدیریت صرفه جویی برق صورت گیرد.

همچنین به منظور افزایش بهره وری و ارتقا سیستم روشنایی ساختمان های شرکت برق منطقه ای خوزستان با همکاری  شرکت سابا سیستم روشنایی قبلی جمع آوری شده  و لامپ های مهتابی LED جایگزین گردید.

خاطرنشان می گردد؛ لامپ های LED  نصب شده دارای مصرف برق 18 وات یعنی کمتر از نصف مصرف برق لامپ های فلورسنت قدیمی و عمر سه برابری نسبت به لامپ های فلورسنت و تولید حرارت ناچیز بوده و میزان صرفه جویی ناشی از نصب اینگونه لامپ ها در ساختمان های شماره یک و دو برق شرکت منطقه ای خوزستان حدود 8500 کیلووات ساعت در ماه می باشد.
:
:
:
آخرین اخبار