تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۹۳۰۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز خبر داد:
بازدید و اصلاح 9300 کیلومتر از شبکه برق اهواز با روش گرمانگاری
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز از طرح بازدید و اصلاح 9 هزار و 300 کیلومتر از شبکه برق اهواز با استفاده از تکنولوژی گرمانگاری خبر داد

معاونت بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با تلاش واحدهای بهره برداری مناطق هشت گانه این شرکت و با استفاده از فن آوری نوین ترموگرافی شبکه، بازدید از 9300 کیلومتر شبکه برق اهواز از ابتدای خردادماه امسال آغاز شد و پیش بینی می­شود تا پایان مردادماه نیز بیش از 3000 مورد اتصالات سست شناسایی و اصلاح شود.

 عبدالکریم سرداری در این باره اظهار کرد: اثرات شرایط محیطی، حوادث، برخورد اشیاء و درختان به شبکه توزیع برق در طول سال موجب بروز خاموشی‌های بدون برنامه می‌گردد که بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب این خاموشی‌ها از نوع کوتاه مدت است.

وی افزود: یکی از دلایل ایجاد این خاموشی‌ها وجود اتصالات سست در شبکه و تجهیزات آن‌ها نظیر ترانسفوماتور، فیوز و کلید است که اصلاح و رفع عیب این اتصالات همواره توسط گروه‌های تعمیرات و نگهداری شبکه در قالب برنامه مدون سالیانه و به صورت بازدید چشمی صورت می‌گرفت اما امروز به راحتی می‌توان از طریق سیستم گرمانگاری شبکه (ترموویژن) این اتصالات سست را شناسایی و نسبت به رفع عیب آن‌ها اقدام کرد.

سرداری تصریح کرد: از آنجا که عبور جریان الکتریکی از دستگاه‌ها، تجهیزات و اتصالات همراه با تولید حرارت است، اندازه گیری دقیق درجه حرارت تجهیزات شبکه و مقایسه آن با شرایط کار عادی، روشی برای جلوگیری و پیشگیری عیوب این تجهیزات ناشی از اتصالات سست در شبکه‌های برق فشار ضعیف و متوسط محسوب می‌شود. سیستم‌های ترموویژن (دوربین‌های مادون قرمز یا حرارتی) با دارا بودن امکان اندازه‌گیری دقیق درجه حرارت بدون نیاز به تماس با تجهیزات مربوطه، امکان تصویربرداری و شناسایی مشکلات را فراهم کرده است.

معاونت بهره برداری شرکت توزیع نیروی اهواز عنوان کرد: با توجه به اینکه بار شبکه برق اهواز به دلیل شرایط محیطی و استفاده از تجهیزات سرمایشی در طول تابستان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد به گونه ای که میزان بار شبکه در تابستان حدود 2.5 برابر بار شبکه در زمستان است، بنابراین شناسایی اتصالات سست شبکه در دوره گرم سال بسیار ضروری بوده و از بروز خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: از این رو شرکت با خرید 10 دستگاه ترموویژن و تشکیل یک کارگروه در این خصوص نسبت به بازدید شبکه و تصویربرداری گرمانگاری فیدرهای حساس، مبادی ورودی، تجهیزات شبکه اقدام کرده و نقاط دارای اتصال سست شناسایی و مطابق فرم مخصوص به واحدهای بهره برداری و گروه ویژه خط گرم جهت رفع عیب ارسال می‌شود. پس از اصلاح اتصالات سست توسط گروه‌های عملیاتی مجددا از نقطه مربوطه تصویربرداری گرمانگاری انجام و نتیجه کار گزارش می‌شود.

سرداری گفت: با شناسایی، رفع عیب و اصلاح اتصالات سست شبکه­ های فشار متوسط و فشار ضعیف درکلانشهر اهواز زمینه کاهش خاموشی‌های ناخواسته در طول تابستان و بهبود پایداری شبکه برق و در نهایت رضایتمندی مشترکین را شاهد خواهیم بود.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار