تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۹۳۱۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شورای شهر آبادان وارد بازی سیاسی انتخابات نمی‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: این شورا، اجازه نمی دهد که شهرداری و شورا به بازی سیاسی انتخابات وارد شوند.

حمید حنظل عیدانی روز شنبه در نشست خبری با رسانه ها، با بیان روند بررسی نامه استعفای شهردار آبادان گفت: تلاش شده است تا شهرداری از فضای های سیاسی دور شده و موضوعات عمرانی و خدمات رسانی به مردم آبادان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی اظهار داشت:از شهردار آبادان تا زمانی که شهرداری وارد حاشیه های سیاسی نشده و به وظیفه قانونی و خدماتی خود می پردازد همانند گذشته حمایت خواهیم کرد.

حنظل عیدانی با بررسی روند استعفای شهردار آبادان گفت:شهردار از بدو انتخاب به سمت شهرداری اعلام کرد که فردی سیاسی نیست و قصد ورود به عرصه انتخابات را ندارد، اگرچه در مدت تصدی مسئولیت، انتقاداتی از سوی اعضای شورای شهر بر عملکرد وی وارد بود.

وی اظهار داشت:بر اساس قانون و اعلام نامه وزارات کشور افرادی که دارای پست دولتی هستند می بایست از پست سازمانی خود استعفا دهند و در تاریخ بیستم بهمن نامه ای به همین مضمون از سوی شورا به امضاء رییس شورا به شهردار ارسال شد که پاسخی در این رابطه دریافت نشد.

وی اظهار داشت:روز چهارشنبه بیستم خردادماه ، نامه ای در دبیرخانه شورا ثبت شد که به رویت نائب رییس شورا رسید و با توجه به تعطیلی پنجشنبه و جمعه، اعضای شورا در تاریخ بیست و سوم خردادماه در جریان نامه استعای شهردار قرار گرفته و بررسی آن در مسیر قانونی قرار گرفت.

حنظل عیدانی گفت:شورا یک هفته فرصت داشت تا به نامه استعفای شهردار جواب دهد که با توجه به دغدغه های برخی از اعضاء این کار در دستور هیات رییسه قرار گرفت.

وی اظهار داشت:طی دو نامه ای به شهردار از وی خواسته شد تا عملکرد 40 روز کاری در بخش گردش مالی، اعتبارات وارد شده و خارج شده شهرداری مرکزی ،ارائه لیست تسویه حساب مالی، حسابرسی مالی سال های 91 و 92 شهرداری و حسابرسی سازمان عمران نتیجه را به شورا اعلام کند.

رئیس شورای شهر آبادان گفت:نامه هایی نیز به شهردار نوشته شد تا آخرین وضعیت پروژه های در دست اجرا و محل تامین اعتبار آنها را اعلام کند و مطالبات پیمانکاران و سازمان های مختلف را مشخص کرده تا استعفای وی بررسی شود.

وی ادامه داد:شهردار نیز طی نامه ای برخی مطالب خواسته شده از جمله گزارش مالی شهرداری مرکزی در 40 روز اخیر و صورت بدهی های شهرداری و سازمان های تابعه و برخی مطالبات را اعلام کرد، ولی گزارشی از آخرین وضعیت حسابرسی در سال های 91-92 ارائه نداد.

وی افزود:بیست و چهارم خردادماه، شش عضو شورای اسلامی شهر برای شفاف سازی مطالب ارائه شده دو هفته فرصت خواستند و هیمن روز، شش عضو شورا نیز برگزاری نشست فوق العاده برای بررسی استعفای شهردار و معرفی سرپرست شهرداری را خواستار شدند.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان افزود:هیات رییسه نیز برگزاری نشستی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر برای بررسی مباحث مالی را خواستار شد که شهردار نیز در این جلسه حضور یافت و چون بطن مسائل مالی بسیار پیچیده بود اعضای شورای در خصوص ابهامات مالی قانع نشدند که صورتجلسه و مباحث آن به فرمانداری ویژه اراسال شد.

وی گفت:به طور مثال شهردار، بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی را 650 میلیارد ریال اعلام کرد که در استعلام صورت گرفته از سوی شورای اسلامی شهر این رقم هزار و 270 میلیار ریال اعلام شد.

حنظل عیدانی گفت:با توجه به فشارها به هیات رییسه، بیست و هشتم خردادماه جاری جلسه ای اضطراری در شورای اسلامی به این منظور برگزار شد که بدلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا این جلسه از رسمیت افتاد.

وی درخواست بررسی استعفای شهردار در جلسه عادی شورای که قرار بود در آن لوایح مورد بررسی قرار گیرد را خلاف قانون دانست و افزود:پس از این جلسه تعدای از اعضای شورای بدون حضور رییس یا نائب رییس اقدام به برگزاری جلسه و موافقت با استعفای شورای کردند که این مهم با توجه به حضور نداشتن رییس و نایب رییس خلاف مقرارت بود و این موضوع نیز از سوی مراجع ذیصلاح در دست بررسی است.

وی اظهار داشت:آقای شیرازی چهارم تیرماه طی نامه ای به شورا اعلام کرده بود که با توجه به تعلل در تشکیل جلسات بررسی استعفا، اگر این موضوع تا چهارم تیرماه بررسی نشد از استعفا صرفنظر کرده و به عنوان شهردار به کار ادامه می دهم.

وی در عین حال گفت: نامه استعفای شهردار نیز هنوز در دست بررسی اعضای شورای اسلامی شهر است.

یسری دریس یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر آبادان نیز آمادگی این شورا را برای تحقیق و تفحص از روند استعفای شهردار را اعلام کرد و افزود:افرادی که ما را متهم به باج گیری در جریان استعفای شهردار متهم کردند، می بایست در این تحقق و تفحص مدارک لازم را ارائه دهند.

وی افزود:اجرای کارهای عمرانی و خدماتی شهردار آبادان طی چند وقت اخیر کاملا سیاسی شده بود و این مهم برای اعضای شورای آشکار بود و می شد خدمات بهتری به مردم ارائه گردد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر آبادان نیز گفت:برخی افراد در صدد بودند تا جریان سیاسی جدیدی را در شهردار ایجاد کنند در صورتی که شهرداری باید از فضای سیاسی دور و بیشتر به فکر عمران و آبادانی شهر باشد.

شجاع زویدات گفت:بحث استعفای شهردار آبادان کماکان در دستور کار هیات رییسه شورای اسلامی شهر آبادان است .

وی افزود:باید تلاش کرد تا با ایجاد فضای همدلی، فضا را برای کار و خدمت بیشتر به مردم مهیا کنیم.

لازم بذکر است ؛ محمودرضا شیرازی شهردار آبادان روز چهارشنبه بیستم خردادماه، استعفای خود را به اعضای شورای اسلامی شهر تقدیم کرد.

محمودرضا شیرازی حدود پنج سال شهردار آبادان بوده است.

جمعی از اعضای شورای شهر آبادان بر این عقیده اند که می بایست، پیش از پذیرفته شدن استعفای شهردار، وضعیت بدهی شهرداری به پیمانکاران و وضعیت پروژه های شهر مشخص شده و در این خصوص نیز بررسی شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار