تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۹۳۱۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پمپاژ آب شرب از طرح غدیر به روستاهای آبادان تصویب شد
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: مقرر شد که از محل طرح غدیر، روزانه بین پنج هزار تا 10 هزار مترمکعب آب شرب به شبکه انتقال و توزیع آب روستایی شهرستان وارد شود.

عزیزالله شهبازی روز شنبه در بازدید از ایستگاه تصفیه خانه آب شهید کشتکار آبادان در جریان وضعیت آبگیری از رودخانه بهمنشیر، میزان شوری آب این رودخانه و همچنین واحد کلراسیون آب دریافتی قرار گرفت.

وی در این دیدار ابراز امیدواری کرد: با محقق شدن برنامه افزیش پمپاژ آب از طرح غدیر و ایجاد تغییرات در نوع آبگیری از رودخانه بهمنشیر، EC و شوری آب روستایی به میزان قابل محسوسی کاهش یابد.

شهبازی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری فراوان مجموعه شهرستان در خصوص آب شهری، شوری آب با آبدهی 100 هزار متر مکعبی از طرح غدیر کاهش یافته است و توان مدیران این بخش نیز به سمت حوزه آب روستایی سمت و سو یافته است.

معاون استاندار خوزستان گفت: با اعطای یک واحد آب شیرین کن از سوی آب و فاضلاب روستایی خوزستان، روزانه 10 هزار متر مکعب آب شیرین به شبکه روستایی شهرستان منتقل می شود.

تصفیه خانه آب شهید کشتکار در روستای خرخره واقع شده است که آب دریافتی از رودخانه بهمنشیر در آن تصفیه و به 79 روستا پمپاژ می شود.

این تصفیه خانه را سه ایستگاه پمپاژ پشتیابانی می شود.

یکی از این ایستگاه های پمپاژ در درون تأسیسات این تصفیه خانه قرار دارد و دو ایستگاه بعدی به عنوان تقویت فشار در منطقه ی روستای ثوامر و ابوشانک واقع شده است.

تصفیه خانه شهید کشتکار آبادان توان تصفیه آب رودخانه بهمنشیر به میزان روزانه 35 هزار متر مکعب آب را دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار