تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۹۳۱۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسیر پلیس راه اندیمشک _ خرم آباد آسفالت می‌شود
فرماندار اندیمشک از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار به ساماندهی و آسفالت معابر شهری اندیمشک خبر داد و گفت: در نخستین گام مسیر پلیس راه اندیمشک ، خرم آباد به سمت کوی لور آسفالت می شود.

حمیدرضا گودرزی روز شنبه در نشست شورای اداری اندیمشک در محل فرمانداری افزود: عملیات اجرایی این طرح در هفته جاری آغاز می شود.

وی افزود: در سال 93 افزون بر 175 پروژه برای شهرستان تعریف و برنامه ریزی شده بود که بخش زیادی از اعتبارات این طرح ها جذب شده است.

گودرزی همچنین از برگزاری جشن گلریزان با هدف کمک به دانشجویان کم بضاعت، زندانیان جرائم غیر عمد و سایر اقشار به مدت پنج شب با همکاری امام جمعه و سایر نهادها از روز یک شنبه هفتم تیر در شهرستان اندیمشک خبر داد.

فرمانده انتظامی اندیمشک نیز گفت: در طول دو سال اخیر با توجه به موقعیت خاص شهرستان اندیمشک و با کمک سربازان گمنام امام زمان(عج) تعداد زیادی از باندهای مواد مخدر در منطقه متلاشی شده است.

سرهنگ اکبر کروندی افزود: حدود 70 نفر از عوامل قاچاق مواد مخدر نیز دستگیر شده و نیروی انتظامی در این زمینه عملکرد مثبتی داشته است.

وی گفت: پاکسازی مناطق آلوده شهر نیز با اجرای چندین طرح پاکسازی از دیگر اقدامات مثبت نیروی انتظامی بوده است.

کروندی افزود: در سال 94 نسبت به سال های قبل 30 درصد در بحث سرقت کاهش داشته ایم و پاکسازی مناطق آلوده مواد مخدر نیز در این امر اثر گذار بوده است.

وی افزود: تقویت نیروی انسانی نیروی انتظامی باید پیگیری شود ، پل زال با توجه به تردد قاچاقچیان نیازمند تقویت و احداث پاسگاه است.

ایرج حمیدی فر رییس دادگستری اندیمشک با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: برقراری عدالت و اجرای قانون محور فعالیت های دستگاه قضایی شهرستان است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

بهرام سپهریان رییس اداره آموزش و پرورش اندیمشک با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید در خصوص افراد بی سواد گفت: از اول فروردین سال 95 برای افراد بی سواد گواهینامه رانندگی و پروانه کسب تمدید نشده و همچنین افراد بی سواد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز حمایت نخواهند شد.

وی خواستار تلاش برای اجرای طرح آموزش فرد به فرد و کمک برای باسواد کردن افراد بی سواد شد.

غلامحسین شرافت زاده بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک هم با ارائه گزارشی از خدمات صورت گرفته در این این بخش گفت: تلاش خوبی برای برون رفت از بحران کم آبی در الوار گرمسیری انجام شده است.

وی افزود: سه راهکار برای حل مشکل کمبود آب شرب در این بخش محروم وجود دارد که اجرای یکی از آنها می تواند به مشکلات موجود پایان دهد.

وی احداث آب بند و مهار رودخانه ها و آبهای جاری،احداث تصفیه خانه و پمپاژ در پشت سد دز را دو راهکار در این زمینه عنوان کرد و افزود:با اختصاص یک شاخه از طرح تونل انتقال آب غدیر که آب سد دز را به شهرهای خرمشهر و آبادان انتقال می دهد نیز می توان مشکل کمبود آب شرب ساکنان بخش الوار را حل کرد.

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای کاهش آثار زیانبار خشکسالی در این بخش افزود:در این راستا و با توجه به کاهش سطح آب چاه شهر حسینیه ، آب این شهر در ساعاتی از روز از طریق چاه آب شهر بیدروبه تامین می گردد.

بخشدار الوار افزود: آب 18 روستا در منطقه امیر سیف بخش الوار از طریق یک منبع تامین می شود که با توجه به بروز مشکلات خشکسالی و کم آبی ، با اجرای طرح های حفاری و فیلتر گذاری چشمه های آب به این منبع هدایت شده است.

شرافت زاده گفت:با توجه به این مشکلات مجوز حفر یک حلقه چاه در منطقه امیرسیف اخذ شده و به دنبال جا نمایی برای حفاری این حلقه چاه هستیم تا مشکل آب شرب 18 روستای پر جمعیت منطقه برطرف شود.

وی اظهار کرد:مجوز حفر دو حلقه چاه دیگر در منطقه دو کوهه برای تامین آب شهر حسینیه نیز گرفته شده که بزودی حفاری آنها آغاز می گردد ضمن اینکه برای تامین آب ساکنان 24 روستای بخش الوار یک حلقه چاه در روستای پایتخت گلزار از مناطق دورافتاده این بخش حفر شد.

رییس اداره منابع طبیعی اندیمشک نیز گفت:اندیمشک از سال 91 تاکنون بیشترین آمار حریق را در استان داشته است.

جهانشیر سراج الدین افزود:کمبود امکانان و صعب العبور بودن مناطق موجب عدم کنترل حریق های احتمالی می گردد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار