تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۹۳۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل امورمالیاتی خوزستان عنوان نمود :
مهلت ارسال اظهارنامه الکترونیکی مالیات «دوره بهار 94» تا پایان تیرماه
مودیان مالیاتی برای تکمیل، ارسال اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده «دوره بهار 94» تا پایان روز دوشنبه مورخ 15 تیرماه جاری فرصت دارند تا از طریق سامانه www.tax.gov.ir ارسال و همچنین اظهارنامه الکترونیکی مالیاتهای مستقیم مربوط به عملکرد 1393 را تا پایان روز چهارشنبه 31 تیرماه 94 از طریق سایت مذکور تکمیل و ارسال کنند
خوزنیوز: مدیر کل امور مالیاتی خوزستان گفت: تحلیل فرآیندهای نظام مالیاتی از اظهار تا پرداخت در یک سیستم مالیاتی، زمانی مفید و ممکن است که اطلاعات بهنگام باشد و به درستی در مجاری صحیح قرار گیرد.

محسن کاویانی افزود: در حال حاضر مالیات بر درآمد مشاغل و شرکت‌ها تقریبا از یک فرآیند مشترک، پیروی می‌کنند، تمـام مالیات‌های دیگر دارای فرآیندهای مستقل و فرم‌های جداگانه اظهارنامه مالیاتی با دفعات تسلیم اظهارنامه متفاوت هستند.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان با عنوان اینکه توجه به رضایت مؤدیان مالیاتی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است گفت: در حال حاضر، اغلب فرآیندها از دیدگاه درونی سازمان مالیاتی طراحی می‌شود و توجه بیشتر به راحتی مؤدیان داده می‌شود.

کاویانی ادامه داد: این امر، موجب دلگرمی مؤدیان و انگیزه بیشتر آنان برای تمکین از مقررات مالیاتی بوده و از همه مهمتر آموزش مؤدیان مالیاتی درباره تخصیص صحیح منابع مالیاتی دولت، موجب رضایتی بیش‌تر و تمایل آنان به پرداخت مالیات می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مواردی که می‌توان به فرهنگ مالیاتی نسبتا مناسب دست پیدا کرد عبارتند از گنجاندن موضوع مالیات در قسمتی از کتاب‌های درسی مدارس کشور، اطلاع‌رسانی درست و مداوم و جلب حمایت عمومی، آموزش و مشاوره مؤدیان مالیاتی، ساده‌سازی قوانین، معرفی مؤدیان نمونه در سطح ادارات کل استانی، گسترش فرهنگ پژوهش و تحقیق در زمینه نارسایی‌های سیستم مالیاتی ایران، آموزش و التزام ماموران مالیاتی به برخورد مناسب و همراه با احترام به تمام مؤدیان، ارتباط تنگاتنگ با مجامع صنفی و اتحادیه‌ها از مهمترین مواردی هستند که میشود به فرهنگ غنی و توسعه مالیاتی دست پیدا کرد.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی رساندن به مؤدیان برای سهولت بیشتر کار و مطلع کردن مردم از قوانین، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها ی مهم مالیاتی است و این امر به طور سیستماتیک از فرار مالیاتی کاسته و باعث  افزایش تمکین مالیاتی می‌شود.

کاویانی گفت: ایجاد سایت اینترنتی(پورتال اداره کل امور مالیاتی خوزستان)، انتشار روزنامه در زمینه مالیات از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، ایجاد پایگاه‌های مشاوره در سراسر استان، برنامه سالانه رادیو و تلویزیونی، ایجاد بانک‌های مختلف اطلاعاتی و .... می‌تواند باعث اعتماد مؤدیان به اداره کل امور مالیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: مودیان مالیاتی برای تکمیل، ارسال اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده «دوره بهار 94» تا پایان روز دوشنبه مورخ 15 تیرماه جاری فرصت دارند تا از طریق سامانه www.tax.gov.ir  ارسال و همچنین اظهارنامه الکترونیکی مالیاتهای مستقیم مربوط به عملکرد 1393 را تا پایان روز چهارشنبه 31 تیرماه 94 از طریق سایت مذکور تکمیل و ارسال کنند.

کاویانی در پایان عنوان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند آخرین اخبار، اطلاعیه‌های مهم، بخشنامه، دستورالعمل‌های مالیاتی را از سامانه www.tax.gov.ir دریافت کنند و همینطور انتقادات و پیشنهادات خود را به سامانه پیامکی 300072287 مستقیماً به مدیر کل امور مالیاتی خوزستان ارسال و یا با شماره تلفن گویای 33337755 به‌صورت شبانه روز مطرح و پاسخ هم سئوالات خود را حداکثر ظرف 48 ساعت دریافت کنند.
:
:
:
آخرین اخبار