تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۹۳۲۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت از دانشگاه پیام نور حمایت کند
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: از دولت انتظار داریم دانشگاه پیام نور را تقویت و از آن حمایت کند نه اینکه با تصمیمات غیرکارشناسی برای این دانشگاه تصمیم‌گیری کنند.

دولت از دانشگاه پیام نور حمایت کندسیدحسین دهدشتی اظهار کرد: اخباری مبنی بر تصمیم‌گیری‌های غیر کارشناسی و عجولانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در جهت تضعیف دانشگاه‌های پیام نور کشور است، شنیده می‌شود.

وی افزود: در روزهای گذشته، بحثی مطرح‌شده که در واقع دانشگاه پیام نور را محدود کنند و به نظر ما این ظلم، اجحاف به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، دانشجویان فعلی و مخصوصا به مناطق محروم است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: دانشگاه پیام نور به دلیل کیفیت بالا، کم‌هزینه بودن و در واقع کمترین مشکلاتی که برای دانشجویان ایجاد می‌کند، در مناطق محروم به‌خوبی توسعه پیدا کرده و شرایطی ایجاد کرده است تا جوانان ما در مناطق محروم به‌راحتی بتوانند تحصیل کنند.

دهدشتی عنوان کرد: خوشبختانه در گزارش‌هایی که طی چند روز گذشته نیز داشتیم به دلیل کیفیت بالا و یکپارچگی این دانشگاه و در واقع امتحانات متمرکزی که در آن برگزار می‌شود، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از کیفیت و توانمندی بالایی برخوردارند زیرا بر اساس آمار و گزارش‌های قبولی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، فوق‌لیسانس یا دکتری در کشور بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلف که به نظر می‌رسد یکی از آن موضوع اقتصادی و حمایت غیرمعقول از دانشگاه‌های غیرانتفاعی یا غیردولتی است تلاش می‌کنند تا دانشگاه پیام نور را محدود کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در چند سال گذشته، متأسفانه حمایت نکردن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اواخر دوره دولت گذشته و در دولت فعلی، با کاهش بودجه‌های تحصیلی و به‌طور کلی به دلیل حمایت نکردن از دانشگاه پیام نور موجب تضعیف این دانشگاه می‌شوند.

دهدشتی توضیح داد: اخباری به دست ما رسیده که به‌زودی قرار است یک تصمیم کلان در وزارتخانه گرفته شود و با شرایطی که برای دانشگاه پیام نور می‌گذارند این دانشگاه را محدودتر می‌کنند. این اقدام غیر کارشناسی و غیرمعقول است و همچنین آسیب جدی به مناطق محروم کشور خواهد زد و باعث بی‌انگیزه شدن دانشجویان و علاقه‌مندان به این دانشگاه می‌شود. ما نمایندگان مجلس نیز سکوت نمی‌کنیم و با این موضوع قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم در واقع به سمت تقویت این‌گونه دانشگاه‌ها که با کمترین هزینه و دارای کیفیت مطلوبی است رفته و از آنها حمایت کند نه اینکه با تصمیمات غیر کارشناسی برای این دانشگاه تصمیم‌گیری کنند. متأسفانه در تعطیلی مجلس شورای اسلامی این موضوع از سوی دولت در حال پیگیری است که جای تامل داشته و  آنها باید پاسخگو باشند. این اتفاق نمی‌تواند سابقه خوبی را از وزیر علوم در ذهن نمایندگان ایجاد کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به غیر از فارغ‌التحصیلان، حدود یک‌میلیون نفر در حال حاضر دانشجوی دانشگاه پیام نور در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها در مناطق محروم در حال تحصیل هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار