تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۹۳۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیانی‌زاده: بخشی از ضعف هندبال استان به خود اعضای آن بر می‌گردد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که بخشی از ضعف هندبال استان به خود اعضای آن بر می‌گردد، گفت: امیدوارم برای هندبال استان برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد و رییس جدید هیات از ظرفیت‌های استان نهایت استفاده را ببرد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که بخشی از ضعف هندبال استان به خود اعضای آن بر می‌گردد، گفت: امیدوارم برای هندبال استان برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد و رییس جدید هیات از ظرفیت‌های استان نهایت استفاده را ببرد.

فرامرز کیانی‌زاده در مجمع انتخاب رییس هیات هندبال استان که روز دوشنبه در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: جا دارد در ابتدا از زحماتی که خانم چشمه‌سلاطین، آقای اسماعیلی و کلیه‌ی افرادی که سال‌های قبل و در زمان تصدی مسوولیت‌شان در هیات کشیدند، تشکر کنم. همچنین از خانم بابایی که در چند ماه گذشته مسوولیت سرپرستی هیات را پذیرفتند، قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: هندبال جزو رشته‌هایی است که در خوزستان سابقه‌ خوب و طولانی دارد و اگرچه فراز و فرودهایی داشته ولی در کل دارای سوابق خوبی است و با توجه به این‌که هندبال رشته‌ای آکادمیک است و در آموزش و پرورش نیز رشته‌ای دانش‌آموزی محسوب می‌شود و از طرفی ما هم در مدارس پتانسیل کار روی این رشته را داریم، تبعا و به عقیده من وضعیت هندبال ما باید خیلی بهتر از این ها باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: امیدوارم با تعامل و ارتباط بیشتر و با فعال‌تر شدن هندبال دانش‌آموزی بتوانیم به هندبال استان‌مان کمک کنیم و باعث رشد و ارتقای آن شویم. به عقیده من یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید اتفاق بیفتد، همین تعامل با آموزش و پرورش و همچنین فعال شدن هندبال است، چرا که فقط با حرف نمی‌توان نتیجه گرفت.

وی ادامه داد: قطعا آقای قاسمی (رییس جدید هیات هندبال خوزستان) تعامل خود را با دستگاه‌های مختلف بیشتر خواهد کرد، چرا که باید از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود. از طرفی کارشناسان بسیار خبره‌ای در زمینه‌ هندبال در استان وجود دارند و رییس جدید قطعا باید از نظرات این کارشناسان صاحب امر استفاده کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تاکید کرد: آقای قاسمی فقط به اداره‌کل ورزش و جوانان به عنوان منبع درآمد نگاه نکند، چون فقط یکی از منابع درآمدی هیات‌ها اداره‌کل ورزش و جوانان است و راه‌های مختلف کسب درآمدی وجود دارند که در آیین‌نامه نیز به آن اشاره شده است. البته خود آقای قاسمی گفت که از اداره‌کل ورزش و جوانان و فدراسیون در این زمینه خیلی توقعی ندارد.

وی اضافه کرد: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌ای که آقای قاسمی در بخش درآمدزایی می‌کند، بتواند این گفته خود را به اثبات برساند، اگرچه اداره‌کل ورزش و جوانان نیز در حد توان خودش به همه هیات‌ها از جمله هندبال کمک خواهد کرد.

کیانی‌زاده خاطرنشان‌کرد: در گزارشی که مدتی پیش دریافت کردم، آمده بود که تنها هشت شهرستان از 27 شهرستان استان در زمینه هندبال فعال هستند. البته این آمار منهای بخش‌ها بود، چرا که ما هفت هشت بخش فعال نیز داریم. با وجود این، فعال بودن تنها هشت شهرستان از 27 شهرستان استان خیلی آمار بدی است و این نشان دهنده‌ این است که هندبال ما در سال‌های گذشته فعال نبوده و رشد نکرده است. هیات هندبال ما حتی در مساله رییس‌دار کردن حداقل 20 شهرستان از این 27 شهرستان هم ناکام بوده است.

وی با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان این رشته ورزشی، افزود: در حال حاضر 711 بیمه‌شده داریم و این به آن معنا است که هندبال از بسیاری از رشته‌هایی که جامعه آماری آن‌ها خیلی کم و معدود است، آمار بیمه‌شدگانش کمتر است که این نیز خیلی بد است و من امیدوارم رییس جدید در بخش ورزشکاران نیز سازمان یافته‌تر عمل کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص حضور هندبال استان در لیگ برتر کشور نیز، گفت: هندبال استان با این همه ظرفیتی که دارد، به تبع باید در لیگ برتر کشور نماینده داشته باشد. البته درست است که تعداد بیمه‌شدگان این رشته کم است و شهرستان‌های‌مان نیز کم فعال هستند ولی با توجه به سابقه و ریشه‌ای که در هندبال داریم و استعدادهای نابی که وجود دارند و همچنین وجود نفرات مطرح در سطح ملی، انتظار داریم آقای قاسمی تمام تلاش خود را جهت معرفی یک تیم خوب به لیگ برتر به کار ببندد. ما نیز در حد توان کمک‌های لازم را انجام خواهیم داد و نامه‌نگاری‌ها، مکاتبات و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا ان‌شاءالله یک تیم لیگ برتری تشکیل شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص هندبال بانوان، عنوان کرد: امیدواریم آقای قاسمی در این بخش نیز برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام دهد و از ظرفیت بانوان هم حداکثر استفاده برده شود.

کیانی‌زاده اضافه کرد: به آینده کاملا باید امیدوار باشیم، چرا که اگر امیدی وجود نداشته باشد نمی‌توان زندگی کرد و مرگ هر کسی فرا می‌رسد. هر کس امید ندارد، به نظر من نباید مسوولیت بگیرد.

وی در واکنش به برخی انتقادات که در این مجمع نسبت به هیات هندبال استان وارد شد، بیان کرد: من چون سال‌ها است که در عرصه ورزش فعالیت می‌کنم، تقریبا سابقه مدیریتی تمام رشته‌ها را از تک تک اعضای این مجمع بهتر می‌دانم؛ بنابراین اگر ضعفی در هندبال بوده، بخشی از آن ضعف بر گردن شما نیز هست.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: امیدوارم با این رای قاطعی که آقای قاسمی به دست آورد و وحدتی که وجود دارد، برای هندبال استان برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و از ظرفیت‌های استانی نیز استفاده بهینه شود.

وی در پایان با اشاره به تنها سالنی که در اختیار هندبال استان است، گفت: به دلیل این‌که این سالن اجاره‌هایش پرداخت نشده است، اداره‌کل ورزش و جوانان قانونا نمی‌تواند بار دیگر با هیات هندبال قرارداد ببندد و از آن‌جایی که اجاره‌ این سالن در سال 93 پرداخت نشده است، قاعدتا نمی‌توانیم این سالن را در اختیار هیات قرار دهیم و من این را رسما اعلام می‌کنم که بعدها گفته نشود آقای قاسمی نتوانست دفاع کند؛ فقط یک راه وجود دارد و آن این است که تا زمان جلسه بعدی در خصوص کمیسیون ماده 88 که احتمالا تا هفته آینده برگزار می‌شود، اجاره‌های‌تان را تسویه کنید تا شاید آن موقع بتوان کاری کرد، در غیر این صورت اگر ما با این شرایط سالن را به هیات هندبال بدهیم، در نهایت باید جوابگوی بازرسی استان و کشور باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار