تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۹۳۳۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات ارگانیک در شوش
با حضور فرماندار و جمعی از مسولان محلی نخستین بازارچه عرضه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک در شهر شوش راه اندازی شد.

فرماندار شهرستان شوش سه شنبه در آیین افتتاح این بازارچه گفت:راه اندازی این بازارچه گامی موثر در راستای تشویق کشاورزان به تولید محصولات سالم و ارگانیک در منطقه شمال استان خوزستان می باشد.

وی توزیع بی واسطه و با کیفیت محصولات کشاورزی تولید منطقه را از دیگر اهداف راه اندازی این بازارچه عنوان کرد و از مدیریت جهاد کشاورزی شوش خواست با اعطای تسهیلات کشاورزان را تشویق به تولید محصولات ارگانیک نماید.

نجاتی همچنین از نهادها و دستگاههایی که به نوعی با سلامت مردم در ارتباط هستند از جمله مرکز بهداشت شهرستان شوش خواست برای افزایش تولید محصول سالم دامی و کشاورزی با بهره برداران بخش کشاورزی همکاری کنند.

فرماندار شهرستان شوش همچنین خواستار تشویق کشاورزان برای مصرف کود بیولوژیک در تولید محصولات شد و تاکید کرد:مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری تعاونی ها و سایر فعالان این بخش باید در زمینه افزایش تولید محصولات ارگانیک گام بردارند.

مدیر جهاد کشاورزی شوش نیز از افزایش کشت محصولات ارگانیک در این شهرستان خبر داد و گفت:استقبال کشاورزان از تولید محصول سالم و عاری از مواد شیمیایی در شوش رو به افزایش است.

علیرضا ملک زاده افزود: 100 هکتار از اراضی کشاورزی شوش شامل هفت نوع محصول از جمله فلفل دلمه ای ، بادمجان و گوجه فرنگی به روش ارگانیک کشت شده است.

وی افزود: در کشت و تولید این محصولات ، کود و سم به میزان ناچیز مصرف شده ضمن اینک روند حذف کامل مواد شیمیایی در چرخه تولید این محصولات با هدف سالم سازی محصول تولیدی در دست انجام است.

در بازارچه محصولات ارگانیک در شوش محصولاتی چون گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای ، پیاز سفید ، بادمجان ، خربزه ، خیار و کدو عرضه می شود.

در شهرستان شوش سالانه حدود یک میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار