تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۹۳۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در صورت ادامه سیاست‌ های وزارت نیرو؛
نخلستان‌ های خوزستان نابود می‌ شود
در صورت ادامه این روند نخلستان‌های خوزستان و دو میلیون اصله نخل شادگان در معرض خطر نابودی قرار می‌گیرند و نمی‌توان از نابودی این سرمایه عظیم جلوگیری کرد/ وزارت نیرو همچنان در زمینه تأمین آب مورد نیاز نخلستان‌های خوزستان و به‌ویژه شادگان غافل شده است / احیای نخلستان‌های جنوب می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال پایدار در منطقه نیز تأثیر بسزایی داشته باشد و در این زمینه مسئولان باید راه‌کارهای جدی و عملی اتخاذ کنند
نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: در صورت ادامه سیاست‌های وزارت نیرو در خصوص تأمین آب موردنیاز نخیلات استان حجم زیادی از نخلستان‌های خوزستان در معرض نابودی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌ نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: وزارت نیرو همچنان در زمینه تأمین آب مورد نیاز نخلستان‌های خوزستان و به‌ویژه شادگان غافل شده است.

http://media.farsnews.com/Media/8903/ImageNews/890308/32_890308_L600.jpg

وی خاطرنشان کرد: در صورت ادامه این روند نخلستان‌های خوزستان و دو میلیون اصله نخل شادگان در معرض خطر نابودی قرار می‌گیرند و نمی‌توان از نابودی این سرمایه عظیم جلوگیری کرد.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: استان خوزستان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های خرما در سطح کشور است که در صورت ادامه این روند توسط وزارت نیرو حجم‌زیادی از نخلستان‌های استان نابود خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: تأمین آب موردنیاز نخلستان‌های خوزستان و به‌ویژه شادگان باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان جهاد کشاورزی و وزارت نیرو قرار گیرد.
ناصری‌نژاد تصریح کرد: در صورتی که نخلستان‌های خوزستان به‌دلیل عدم تأمین آب خشک شوند احیای مجدد آنها به‌سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی در ادامه گفت: احیای نخلستان‌های جنوب می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال پایدار در منطقه نیز تأثیر بسزایی داشته باشد و در این زمینه مسئولان باید راه‌کارهای جدی و عملی اتخاذ کنند.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری از مردم شادگان در حال حاضر از این طریق امرار معاش می‌کنند و باید این مسئله بیش از پیش موردتوجه مسئولان قرار گیرد.
وی بیان داشت: باید انگیزه لازم در کشاورزان با ارائه تسهیلات کارآمد به آنها ایجاد شود تا بتوانیم شاهد احیای نخیلات استان خوزستان و به‌ویژه شهرستان شادگان باشیم.
ناصری‌نژاد بر اهمیت رسیدگی به مشکلات کشاورزان شادگانی تأکید کرد و افزود: مشکلات کشاورزان شادگانی باید به‌صورت جدی توسط مسئولان بررسی و راه‌کارهای عملی برای رفع آنها اندیشیده شود.
این مسئول اذعان داشت: هیچ‌گونه غفلتی در زمینه بررسی و رسیدگی به مشکلات کشاورزان پذیرفته نیست و همه مسئولان باید در این زمینه وارد عرصه شوند.
:
:
:
آخرین اخبار