تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۹۳۵۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام ۱۰۰ نیروی کار متخصص خوزستان به عراق
قائم‌ مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به‌ زودی ۱۰۰ نیروی کار متخصص خوزستانی، جهت اشتغال به کشور عراق اعزام می‌شوند.

رضا میرانی اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین خوزستان و استان بصره عراق قرار است یک هزار  نیروی کار فنی برای اشتغال به استان بصره اعزام شوند که در مرحله نخست به‌زودی ۱۰۰ نفر نیروی متخصص فنی از خوزستان به استان بصره اعزام خواهند شد.

وی افزود: تاکنون شش نیروی خوزستانی به کشور عراق اعزام ‌شد‌ه‌اند اما اخیرا روند اعزام‌ها به دلیل مشکلاتی در سرکنسولگری ایران در کشور عراق، متوقف ‌شده و این مساله از سوی مقامات دو کشور در حال پیگیری است و به‌زودی مشکلات موجود رفع خواهند شد.

میرانی تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه، عده ای از نیروهای عراقی نیز توسط آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان، آموزش‌های فنی و تخصصی لازم را خواهند دید.

وی استان بصره را محل امن و مناسبی برای اعزام نیرو در این مقطع زمانی دانست و گفت: خوشبختانه در این استان هیچ‌گونه مشکلی از بابت جنگ و سایر مشکل هایی که کشور عراق با آن درگیر است،  وجود ندارد و هم اکنون بسیاری از شرکت‌ها و تعاونی‌های خوزستانی نیز در این استان در حال فعالیت هستند.

قائم‌مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: اگر چه اعزام نیرو به خارج کشور برای این اداره کل صرفه اقتصادی ندارد اما این عمل آماراشتغال استان را افزایش و برای خود افراد اعزام‌شده نیز درآمد مناسبی به دنبال دارد و در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی ارزآوری خود را از طریق اعزام نیروهای انسانی متخصص کسب می‌کنند.
:
:
:
آخرین اخبار