تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۹۳۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین:
محیط زیست اولویت و الزام فولاد اکسین است
مدیر عامل شرکت فولاد اکسین گفت: محیط زیست یکی از الزامات این شر کت است و در حال حاضر حدود ۲۰ هکتار فضای سبز داریم.

قنواتی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با تبریک سالروز صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: خوشبختانه صنعتگران با وجود همه مشکلات و ناملایمات توانستند در حد ظرفیت خود تولیدات را انجام داده و وارد بازار داخلی و خارجی کنند.

وی نامگذاری روز صنعت و اختصاص هفته ای به این امر به منظور ارائه نظرات، بررسی چالش ها و مشکلات اجرایی، بیان خواسته ها و همچنین مطالبات به مسئولان این عرصه است.

وی افزود: در حال حاضر این توقع وارد است که با وجود تلاش های صورت گرفته توسط دولت در خصوص رفع موانع تولید اما این موانع باید با سرعت و جدیت بیشتری برداشته شود.

وی افزود: اگر قانونی وضع می شود باید در کنار آن کارگروهی را تشکیل دهند که اثر بخشی آن قانون را بررسی کند.

قنواتی بیان کرد:‌ سرمایه گذاری به معنای سودآوری است که آن هم وقتی کم شد باید درمان شده، وقتی به صفر رسید بستری و اگر به زیان رسید باید جراحی شود و لذا شاید صنعتی  که به جراحی برسد نتواند زنده بماند و تعطیل شود.

وی با بیان اینکه ۱۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور و بیش از ۳۳ درصد اشتغال کل کشور در حوزه صنعت است افزود: به عنوان یکی از حوزه هایی که می تواند سیاست های اقتصاد مقاومتی را محقق کند برای افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی نیاز به یک همدلی و همزبانی در این حوزه داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین یادآور شد: خوشبختانه با اتکا به توان داخلی و عدم توجه به اثرات تحریم و توکل به خدا و اعتماد به نفس نیروهای جوان کشور، در بخش تولید در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ تقریبا ۲۰ درصد و در سه ماهه اول امسال هم نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: هدفگذاری شر کت برای سال جاری تغییر تر کیبات تولید  و افزایش ۱۰ درصدی تولیدات است.

قنواتی تأکید کرد:‌ نسبت به پارسال ۳۱ درصد رشد تولید محصولات، با ارزش افزوده بالا داشتیم که عمده آنها محصولات جدید بودند.

وی گفت: برای ساخت لوله انتقال نفت و گاز در سال ۹۳ به تمامی نیازهای قطعاتی دست اندرکاران نفت و گاز رسیدیم و خیلی نیاز نیست آنجا  که تولیدات داخلی داریم نسبت به واردات اقدام  کنیم.

وی اضافه کرد: فولاد اکسین سالانه می تواند یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی داشته باشد و لذا باید از تولید داخل حمایت شده و مانع واردات شویم ولی متاسفانه در حال حاضر تعرفه های مناسبی برای جلوگیری از واردات نداریم و برای همین هم واردات در بازار کشور توجیه دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: بهای تمام شده اکثر تولیدات صنعتی با اثرات تحریم بالا می رود و  اگر می خواهیم با چین، روسیه، تر کیه و هند مقابله  کنیم باید تعرفه هایمان مناسب باشد.

وی گفت: وضع تعرفه در  کشور ما چند ماه طول می کشد ولی در کشورهای دیگر روزانه تعرفه های ایران را رصد کرده و تعرفه خود را کمتر از ما اعلام می کنند.

قنواتی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به سمت بومی سازی قطعات رفته و ۶۱ قطعه استراتژیک که وزن یکی از آنها به تنهایی ۶۰ تن بود را طراحی و ساخت آن را نیز بومی کردیم.

وی افزود:‌ تجهیزات نوردی بسیار پیچیده و پیشرفته ای داریم و امسال هم برای بومی سازی سایر قطعات برنامه ریزی کرده و اعلام کردیم که حتی اگر قیمت مشابه خارجی هم بالا باشد آن را می خریم به شرط اینکه تولید داخل باشد و برای ساخت داخل هم سرمایه گذاری های لازم را انجام می دهیم. باید به صنایع اعتماد کرده و به تولید داخل اعتماد  کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین بیان کرد: محصولات تولید شده در اکسین هم از  کیفیت بالاتری برخوردار است و هم نرخ آنها قابل رقابت است.

وی گفت: ورق هادو کس یا ضد سایش که قیمت خارجی آن چهار دلار بوده را تولید کرده و به آنها اعلام  کردیم که با قیمت ۲.۵ دلار می فروشیم در حالی که کیفیت بالاتری هم دارد.

قنواتی عنوان کرد:‌ در خصوص انعقاد و فروش ۳۰۰ هزار تن ورق عریض به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان که قبلا از خارج وارد می شد با یکی از شر کت های لوله سازی به نام صفا در ساوه رایزنی کردیم که در صورت رسیدن به توافق تولید را شروع می کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه نفت و گاز نیز مصرف سالیانه پروژه ها حدود یک میلیون تن ورق عریض در سال است که ظرفیت ما یک میلیون و ۵۰ هزار تن است که ۷۸۳ هزار تن تولید داشتیم.

وی افزود: ماموریت ما برای تولید داخل است ولی اگر بخواهیم صادرات کنیم هم این ظرفیت را داریم. میزان تولید ما ۸۵۰ هزار تن پیش بینی شده و تا ۹۰۰ هزار تا هم می رسد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین با اشاره به اینکه خوشبختانه همه محصولات ما تحت استاندارد API آمریکا هستند، گفت: با شر کت چدن سازان غلطک کاری اصفهان قرارداد بسته و غلطک کاری ۵۰ تن را تولید  کردیم.

قنواتی اضافه کرد:‌ در خصوص خط لوله انتقال نفت اهواز ـ گناوه در سال ۹۲ قراردادی با مناطق نفت خیز بستیم ولی تا کنون با وجود پیگیری های فراوان هنوز انجام نشده است.

وی ادامه داد: ما خود را رفع تحریم آماده کرده ایم تا اثرات آن کمتر روی ما تاثیر بگذارد چون ممکن است واردات بیشتر شده و این تهدیدی برای اشتغال خواهد بود.

وی تأکید کرد:‌ افزایش تولید به معنای افزایش نیرو است و سال گذشته به صورت پیمانکاری توانستیم ۱۰۰ نفر جذب نیرو داشته باشیم که در حال حاضر تعداد پرسنل ما ۹۵۰ نفر است.

قنواتی بیان کرد: ۶۵ درصد نیروها تحصیلات دانشگاهی دارند و میانگین سنی کار کنان نیز ۳۳ سال است که می توان گفت جوانترین شر کت فولادی در  کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت:‌ هیچ نیروی غیربومی و حتی یک پیمانکار و یا یک ریال حساب خارج از استان در این شر کت نداریم و  قرارداد بیمه خود را نیز با وجود اینکه در تهران قیمت پایین تری دارد در خود استان منعقد کرده ایم.

وی یادآور شد: هیچ بدهی نداریم و ماهانه ۱۲۰ میلیارد تومان درآمد داریم که در سال هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می شود که برای امسال هزار و ۷۰۰ تومان را پیش بینی کرده ایم.

قنواتی یادآور شد:‌ فولاد مبارکه و کاویان رقبای ما در بازار داخلی هستند و  به خاطر دقتی که در تولید داریم سال گذشته هر چه که تولید داشتیم را فروختیم. البته درایت در مدیریت، بررسی در بازار و شناسایی مصرف کننده نهایی نیز در موفقیت ما تأثیر داشت.

وی با تأکید بر پیگیری طرح توسعه فولاد اکسین گفت: سال ۹۲ و ۹۳ حدود ۶۰ درصد افزایش مشتری محصولات داشته و ۵۳ درصد هم افزایش فروش در پروژه ها را داشتیم و  همچنین تا آخر امسال شرایط ورود به بورس برای این شرکت مهیا می شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در پایان گفت: بعد از صنعت هسته ای کشنده ترین صنعت در واقع گاز است ولی در این شر کت آخرین تکنولوژی های نورد دنیا رعایت می شود و قبل از اینکه به قیمت فکر کنیم به مسئله کیفیت و محیط زیست فکر می  کنیم.

وی گفت: با وجود اینکه کشور در مصرف انرژی زیر استانداردهای جهان بوده ولی محیط زیست یکی از الزامات این شرکت است و در حال حاضر حدود ۲۰ هکتار فضای سبز داریم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار