تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۹۳۶۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارزان‌ترین استان‌ کشور کجاست؟
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته خوشبختانه قم جزو ارزان‌ترین استان‌های کشور مطرح است.

ارزان‌ترین استان‌ کشور کجاست؟
احمد ذاکری شامگاه پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونه استان قم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مجتمع ونوس قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: دولت به بخش‌های تولیدی و صنعتی نگاه ویژه‌ای دارد که در این راستا برنامه‌های خوبی در قالب برنامه ششم در نظر گرفته‌شده است.



وی با اشاره به آماری در زمینه تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی در استان قم گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ پروانه صنعتی در قم صادرشده که برای ۵۴ هزار نفر ایجاد اشتغال شده است.



۳۵۹ واحد صنعتی در قم غیرفعال و راکد است



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در حال حاضر دو هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در قم فعال است که بیش از سه هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری این واحدهای تولیدی است.



ذاکری با اشاره به واحدهای تولیدی غیرفعال در قم نیز گفت: هم‌اکنون ۳۵۹ واحد صنعتی در قم با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۳ میلیارد ریال غیرفعال و راکد هستند که تعداد ظرفیت اشتغال‌زایی ۸ هزار نفر را دارد.



۴۴ واحد تولیدی از رکود خروج شد



وی ادامه داد: ۴۴ واحد تولیدی نیز با تلاش مسئولان استان قم در سال گذشته از حالت رکود خارج شده که امید است با همت مسئولان سایر واحدهای تولیدی غیرفعال نیز به چرخه تولید بازگردند.



تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونه استان قم



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همچنین عنوان کرد: ظرفیت بخش معدن در قم اشتغال‌زایی برای ۱۸ هزار نفر است اما متأسفانه در سه ماه اول سال جاری ۸ دهم درصد از حجم سرمایه‌گذاری در این بخش در قم کاهش داشته‌ است.



وی افزود: تکمیل و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام جزو برنامه‌های اصلی وزارت صنعت و معدن و تجارت است و در قم نیز واحدهای تولیدی که ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته باشند در اولویت تکمیل قرار دارند.



ذاکری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قم تشویق واحدهای تولیدی است که در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند و در این راستا از ۸ واحد تولیدی و صنعتی تجلیل خواهد شد.



وی همچنین بیان داشت: نمایشگاه‌های مختلف در قم ساماندهی خواهد شد و تا پایان سال نیز نمایشگاه دائمی فرش در قم دایر خواهد شد.



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان داشت: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته خوشبختانه قم جزو ارزان‌ترین استان کشور مطرح است.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار