تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۹۳۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایدنی هشدار داد:
فاضلاب‌هاي سطحي زمینه شیوع بيماريهاي روده اي را فراهم کرده است
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز هشدار داد: فاضلاب‌هاي سطحي و جوي‌هاي روباز، زمينه را براي شيوع بيماري‌هاي روده‌اي فراهم كرده و تهديدي براي سلامت مردم به شمار مي‌رود.

دكتر اسماعيل ايدني اظهاركرد: وجود بيماري‌هاي ناشي از عوامل محيطي و دخالت‌هاي انسان و بيماري‌هاي منتقله از آب و مواد غذايي، از مشكلات عمده‌اي است كه در خوزستان وجود دارد.

وي با اشاره به وجود جوي‌هاي روباز و فاضلابهاي سطحي در سطح استان، افزود: اين مشكل تنها مختص شهر اهواز نيست و آن را در بیشتر شهرهاي استان مي‌توان مشاهده كرد. وجود فاضلاب‌هاي سطحي افزايش شيوع بيماري‌هاي منتقله از آب و غذا را نيز به دنبال دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز عنوان كرد: در دو فصل تابستان و پاييز با افزايش بيماريهاي اسهالي و همچنين بيماري‌هاي ناشي از مصرف آب، مواجه مي‌شويم؛ با این حال نظارت و پايش بسيار خوبي در سيستم شبكه آب‌هاي آشاميدني در خوزستان و به ويژه شهر اهواز انجام مي‌شود و آب آشاميدني ما از نظر كلر باقيمانده، شرايط استانداردی دارد.

ايدني اظهار كرد: البته مساله وجود فاضلاب‌هاي سطحي را نمي توان كتمان كرد زیرا مردم به وضوح شاهد اين موضوع هستند. حل اين مشکل نیز نيازمند توجه ويژه همكاران در مجموعه آب و فاضلاب خوزستان است و طبيعتا بايد تعميرات لازم و بهبود زيرساخت‌ها در اين حوزه انجام شود تا بتوان اين مشكل را حل كرد.

وي افزود: شايد اصلاح زيرساخت‌ها، پروسه‌زمان بر باشد ولي اقداماتي از جمله شامل آهك پاشي، گندزايي و ضدعفوني مناسب بايد در اولويت قرار گيرد تا خطرات آن براي سلامت مردم كاهش یابد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار