تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۹۳۹۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر اتاق تعاون خوزستان:
بخش تعاون خوزستان ساماندهی می‌شود
خوزنیوز: دبیر اتاق تعاون خوزستان از برنامه‌ریزی برای ساماندهی بخش تعاون استان خبر داد و گفت: هم اکنون 150 شرکت تعاونی و اتحادیه با ظرفیت بیش از یک‌هزار نفر در اتاق تعاون خوزستان عضو هستند.

به گزارش خوزنیوز؛ بهرام احمدی امروز اظهار کرد: شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی که در عرصه اقتصادی و تجاری فعال هستند باید در زمینه فروش و برندسازی محصولات و تولیدات خود ساماندهی شوند.

وی در ادامه افزود: اتاق تعاون یک تشکل غیردولتی است که زیر مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و به شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی، خدمات می‌دهد.

دبیر اتاق تعاون خوزستان با اشاره به اینکه اتاق تعاون به‌عنوان بازوی اجرایی بخش تعاون است افزود: برپایی کلاس‌های آموزشی، صدور کارت بازرگانی، برگزاری نمایشگاه و سمینارهای آموزشی، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و بازاریابی و سرمایه گذاری از جمله برنامه‌های اتاق تعاون خوزستان برای ساماندهی بخش تعاون است.

احمدی در ادامه گفت: هم اکنون 150 شرکت تعاونی و اتحادیه در بخش‌هایی مانند کشاورزی، مرزنشینان، تاکسیرانی، آبزیان و شیلات، گل و گیاه، صنایع دستی، تعاونی مصرف و ... با ظرفیت بیش از یک‌هزار نفر در اتاق تعاون خوزستان عضو هستند.

دبیر اتاق تعاون خوزستان با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به بخش تعاون اهمیت بیشتری بدهد و فرهنگ تعاون را تغییر دهد افزود: با وجود اینکه در قانون اساسی تاکید زیادی بر اهمیت بخش تعاون شده است اما عملا بخش تعاون جدی گرفته نشده و حمایت از بخش تعاون در حد شعار است.

احمدی با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها نیز باید برای حضور فعال در عرصه، اعتماد به نفس داشته باشند و خود را باور کنند گفت: تعاونی‌ها باید به سمت خودمحوری، ایده پروری و برندسازی بروند و منتظر حمایت دولت نباشند چرا که حمایت دولت از بخش تعاون محدود است.

وی از مسئولان ارشد در حوزه تعاون خواست تا به تعاونی‌ها تسهیلات کم بهره بدهند.

دبیر اتاق تعاون خوزستان با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش در بخش تعاون گفت: اگر تعاونی‌ها آموزش‌های لازم را ببینند و در راستای اهداف و سیاست‌های اتاق تعاون حرکت کنند قطعا به نتایج خوبی خواهند رسید اما متاسفانه می‌بینیم بعضا برخی‌ها فقط به ثبت یک شرکت یا اتحادیه تعاونی اکتفا می‌کنند و رغبتی برای کسب آموزش‌های لازم ندارند.

احمدی در پایان اظهار داشت: تعاونی‌ها باید روحیه تعاون داشته باشند و از سرمایه‌های کوچکی که در اختیار دارند بیشترین بهره را ببرند و به سمت کارهای بزرگ حرکت کنند.
:
:
:
آخرین اخبار