تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۹۳۹۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انشعاب غیرمجاز آب در خرمشهر و قطعی آب در برخی مناطق
جمعی از اهالی منطقه محرزی خرمشهر در خصوص قطعی مکرر آب در منطقه خود گلایه کردند.

حدود 50 شهروند منطقه محرزی خرمشهر در خصوص قطعی آب شرب منطقه محل سکونت خود اعتراض کردند.

اهالی این منطقه معتقدند که آب آشامیدنی بیش از یک هزار و 400 خانوار از نهر 6 تا نهر 13 این منطقه در طول شبانه روز قطع بوده و در ساعتی از نیمه شب به مدت 15 الی 30 دقیقه آب در شبکه جاری می شود و مردم در بیشتر ساعات شبانه روز با مشکل قطعی آب مواجهند.

این شهروندان با بیان اینکه در این خصوص با فرمانداری ویژه خرمشهر و دفتر امام جمعه نیز مکاتباتی داشته اند، بر این عقیده اند که حدود دو سال است که افت فشار آب شرب داشته و طی یک ماه گذشته تنها حدود دو ساعت آب شرب در طول شبانه روز دارند.

اهالی این منطقه مدعی اند که در این خصوص نیز به اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر، فرمانداری و سایر سازمان های مربوطه مراجعه کرده اند.

یکی از اهالی منطقه محرزی در این خصوص گفت: دو سال است که منطقه محرزی با افت فشار و قطعی مکرر آب آشامیدنی مواجه است.

سیداحمد نورانی افزود: در فصل تابستان قطعی آب بیش از هر زمانی افزایش یافته و اهالی این منطقه تنها ساعاتی از نیمه شب آب در شبکه توزیع جاری می شود.

عبدالحسین دریس یکی دیگر از اهالی منطقه محرزی گفت: به دلیل کمبود آب و قطعی آب مکرر برای شست و شوی لباس، حمام و ظرف و ظروف از آب انهار استفاده می کنیم که این موضوع، باعث شده بیشتر خانواده ها بیماری های پوست و مو پیدا کنند.

وی گفت: این موضوع با شبکه بهداشت نیز مطرح شده و مسئولان بهداشت نیز در جریان بیماری های پوستی خانواده ها به خصوص خانم ها می باشند.

یکی دیگر از اهالی این منطقه گفت: بیشترین بحران بی آبی در انهار 9 و 10 بوده و به تعداد 300 خانوار در این منطقه زندگی می کنند.

عبدالعلی مطوری افزود: با توجه به مراجعات مکرر به دفتر امام جمعه و فرمانداری، در چند شب گذشته امام جمعه در این منطقه حضور یافت و با آبفا هماهنگ کرد که با آب تانکر به این منطقه آبرسانی کند که تنها یک شب به شهروندان آبرسانی سیار شد.

مطوری ادامه داد: اهالی به دلیل افت فشار آب و قطعی مکرر آب ناچارند از آب انهار استفاده کنند و فقط زمانی که مد پایین است شوری آن زیاد بوده و حتی قابل استفاده برای شست و شو نمی باشد.

رییس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان خرمشهر با تایید این مطلب گفت: شبکه آبرسانی منطقه شنه و محرزی به خصوص نهر 9 و نهر 10 به دلیل وجود مشترکان غیر مجاز، از نظر فنی کامل نیست و نیاز به اصلاح و توسعه دارد.

پرویز پویانمهر افزود:با توجه به افزایش جمعیت و ساخت و سازهای جدید، برخی اهالی این منطقه نسبت به نصب اشتراک غیر مجاز اقدام کرده اند که این موضوع، افت شدید و قطعی مکرر آب در شبکه را باعث شده است.

وی شمار اشتراک های غیر مجاز در منطقه شنه، محرزی و کوی آریا را سه هزار اشتراک عنوان کرد و گفت:در این مناطق به دلیل نبود شبکه فنی و استاندارد، اهالی رغبتی به خرید انشعاب مجاز را ندارد.

پویانمهر اظهار داشت:مناطق شنه و محرزی دارای 13 نهر است که از نهر 1 تا 10 زیر پوشش آبفای شهری و از نهر 11 تا 13 مربوط به آبفای روستایی بوده که چندی پیش با همکاری آبفای روستایی با تغییرات و اصلاح شبکه مشکل افت فشار نهرهای 11 و 12 رفع شد.

وی کمبود اعتبار را یکی از دلایل عمده باقی ماندن مشکلات آبرسانی دانست و گفت: طرح اصلاح و توسعه 12 کیلومتر شبکه آبرسانی شنه و محرزی به 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رییس اداره امور آبفا شهرستان خرمشهر ادامه داد:طرح مطالعاتی این شبکه انجام شده، برای تامین اعتبار با سازمان منطقه آزاد رایزنی و موافقت شده است و امیدواریم در آینده نزدیک با انعقاد توافقنامه بین سازمان منطقه آزاد و آبفا و تامین اعتبار کار اجرایی این طرح آغاز شود.

پویانمهر 67 درصد شبکه آب شهرستان را فرسوده اعلام کرد و گفت:از 530 کیلومتر شبکه آبرسانی خرمشهر، 420 کیلومتر آن 25 سال قدمت دارد که به یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی منطقه 90 هکتاری، کوی کارمندان، حاشیه کارون، کوت شیخ و مولوی را از مناطق بحرانی شهرستان دانست و گفت: این مناطق در فصل تابستان با مشکل افت فشار مواجه است.

پویان مهر گفت:انشعابات غیر مجاز علاوه بر افت فشار آب، باعث آلودگی آب آشامیدنی شده و ضایع شدن حقوق مشترکین مجاز خواهد شد.

از 33 هزار مشترک آب در شهرستان خرمشهر پنج هزار مشترک غیر مجاز وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار