تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۹۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لاریجانی در پاسخ به تذکر یک عضو کمیسیون اصل 90:
عبور سهل‌انگارانه از ‌شکایت نمایندگان از رئیس‌جمهور در مرام مجلس نیست
سید‌فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی: 210 روز گذشته است و اگرچه قانون 10 روز زمان برای رسیدگی به این شکایت و همچنین اعلام نتیجه آن که آیا تخلف محرز بوده یا نه، وقت تعیین کرده، اما هنوز با گذشت 210 روز اقدام قابل طرحی از سوی هیئت رئیسه صورت نگرفته است
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده خدابنده درباره رسیدگی به شکایت نمایندگان از رئیس جمهور گفت: مرام مجلس این نیست که به سهل‌انگاری از این مسائل عبور کند.

به گزارش فارس، سید‌فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) طی تذکری آئین‌نامه‌ای با استناد به مواد 17 و 213 آئین‌نامه داخلی مجلس خطاب به علی لاریجانی، گفت: 5 اسفندماه سال گذشته خدمت شما درخواستی ارائه کردم که بر اساس آن 12 نماینده خواستار رسیدگی به تخلفات رئیس جمهور شده بودند.

وی افزود: 210 روز گذشته است و اگرچه قانون 10 روز زمان برای رسیدگی به این شکایت و همچنین اعلام نتیجه آن که آیا تخلف محرز بوده یا نه، وقت تعیین کرده، اما هنوز با گذشت 210 روز اقدام قابل طرحی از سوی هیئت رئیسه صورت نگرفته است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: در جریان قرائت گزارش اخیر کمیسیون اصل 90 در مورد 4 شکایت از رئیبس جمهور هم باید گفت که این گزارش ای کاش قرائت نمی‌شد، اما حالا که قرائت شده، دو تخلف در آن وجود دارد.

موسوی ادامه داد: اول اینکه آنچه بین نمایندگان توزیع شده بود، با آنچه قرائت شد، متفاوت بود و دوما باید 4 رای‌گیری مجزا صورت می‌گرفت که انجام نشد.

وی خاطرنشان کرد:‌210 روز از موضوعی گذشته و ما اگر بخواهیم به موضوعات دیگر بپردازیم، در شأن نظام و مجلس نظام نیست، چرا‌که به ما می‌گویند مجلس می‌خواهد این مسئله را رسیدگی نکرده و از سر خود باز کند.

بر پایه این گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: کمیسیون اصل 90 باید به موقع گزارش می‌داد و این موضوع درستی است که باید گزارش به موقع ارائه می‌شد.

وی افزود: در گذشته هم از این موارد وجود داشته و مجلس بررسی و رسیدگی کرده است، لذا مرام مجلس این نیست که با سهل‌انگاری از این مسائل عبور کند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: ما به هیئت‌رئیسه هم گفته‌ایم که اگر قرار است در مورد شکایت از رئیس جمهور رأی‌گیری شود، باید مشخص شود که چگونه این کار انجام شود لذا قرار است که ترتیبی اتخاذ شود که بر اساس آن رای‌گیری هم صورت بگیرد.
:
:
:
آخرین اخبار