تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۹۴۴۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز: تكليف شرعي ما دفاع از مظلومان است
امام جمعه اهواز گفت: تكليف شرعي ما دفاع از مظلومان است. امروز جنايتي كه آل سعود در يمن مرتكب مي​شود و قتل عام مردم بيگاه، به مراتب از جنايت اسرائيل بيشتر است. از سوي ديگر ملت بحرين تحت فشار آل خليفه و آل سعود است كه ان شاءالله اين ملت​هاي مسلمان نجات پيدا كنند و پيروز شوند.

آيت‌الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري در خطبه​هاي نماز جمعه امروز، 19 تيرماه با اشاره به راهپيمايي بزرگ روز جهاني قدس، اظهاركرد: اين حماسه بزرگ كه امروز آفريده شده در سيل جمعيت روزه​دار و در اين هواي بسيار گرم جاي تقدير و تشكر دارد.

وي افزود: اين اجتماع بزرگ خواهان آزادي قدس شريف و سرزمين فلسطين و همچنين تجديد بيعت با رهبر انقلاب است.

امام جمعه اهواز: تكليف شرعي ما دفاع از مظلومان است

نماينده ولي فقيه در خوزستان با اشاره به اهميت روز قدس گفت: خلاصه مطلب اين است كه در نقشه جهاني، ما كشوري به نام اسرائيل را به رسميت نمي​شناسيم و اين سرزمين، كشور فلسطين است.

آيت​الله موسوي​جزايري تصريح كرد: مردم فلسطين اكنون در اردوگاه​ها آوارگان هستند و بعد از 67 سال كليدهاي خانه​هاي خود را همراه دارند و آرزوي بازگشت به سرزمين خود را در دل دارند.

وي با بيان اين​كه داعش براي تأمين امنيت اسرائيل به وجود آمده است، عنوان كرد: داعش جريان ساختگي براي حفاظت از اسرائيل و تأمين امنيت آن است. امروز در عراق، شام و يمن فتنه عجيبي است، مسلمان​كشي راه انداختند تا امنيت صهيونيست​ها حفظ شود.

نماينده ولي فقيه در خوزستان با اشاره به مذاكرات هسته​اي گفت: در اين مذاكرات كه با زحمت زيادي در حال انجام است، لازم است از مذاكره​كنندگان كشور تشكر كنيم. ما در هر صورت با هر نتيجه​اي پيروز هستيم. شكست يا توافق براي ما پيروزي و مايه عزت است.

آيت​الله موسوي​جزايري همچنين با بيان اين​كه بايد جمعيت كشور جوان باشد، افزود: هر چه جمعيت جوان بيشتر شود، خير و بركت نيز افزايش پيدا مي​كند. اگر شروع سياست كاهش جمعيت صحيح بوده اما ادامه آن غلط و خلاف آموزه​هاي ديني ما است و جمعيت جوان كشور را در اقليت قرار مي​دهد و كشور را ضعيف مي​كند.

وي بيان كرد: اسلام عامل اصلي پيشرفت جهان و موتور محركه آن است. اكنون كشور به لطف انقلاب اسلامي در صدر كشورهاي داراي پيشرفت علمي است.

آيت​الله موسوي​جزايري با بيان اين​كه نخستين تأكيد اسلام بر علم است، خاطرنشان كرد: يكي از راه​هاي رسيدن به پيشرفت علمي و صنعتي حجاب و عفاف است.

همچنين حجت​الاسلام و المسلمين سيدلطف​الله سپهر، سرپرست شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان با اشاره به برپايي راهپيمايي روز جهاني قدس اظهاركرد: روز قدس بزرگترين يادگار امام(ره) در عرصه بين​المللي است و امروز به حماسه​اي براي مقاومت و اقتدار مقابل صهيونيست در صحنه جهاني تبديل كرده است.

وي افزود: در روز قدس فرياد مردم مظلوم فلسطين از تمام دنيا به گوش مي​رسد؛ اميدواريم اين فرياد موجب پيروزي اين ملت شود و اين پاره تن اسلام به مسلمين باز گردد.

سرپرست شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان گفت: امام راحل(ره) آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را به نام قدس ناميدند تا در اين ايام مبارك و ليالي قدر مسلمانان پيروزي ملت فلسطين را از خداوند خواستار شوند.

سپهر با اشاره به راهپيمايي امروز مردم اهواز و ديگر شهرهاي خوزستان بيان كرد: من از مردم انقلابي و غيور خوزستان بابت حضور باشكوه در اين راهپيمايي و از تمام كساني كه اين يادگار ماندگار امام(ره) را احيا كردند تشكر مي​كنم. ان شاءالله شاهد خوزستاني پوياتر و آبادتر باشيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار