تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۹۴۵۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایدنی خبر داد:
طرح مشکلات سالمندان در کمیته راهبردی سلامت سالمندان استان یک ضرورت است
از آنجایی‌که افزایش سطح خدمات بهداشتی ،كاهش مواليد و ازدواج موجب شده جميعت رو به پير شدن برود با ارتقاي كيفيت زندگي مي​توان اميد به زندگي در اين افراد را افزايش داد
خوزنیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تداوم بازدیدهای میدانی از یک مرکز نگهداری از سالمندان در کلان شهر اهواز بازدید کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر اسماعیل ایدنی در حاشیه این  بازدید گفت:  اگر چه سالمندي پديده​اي فيزيولوژيك و زیستی بوده و به تدریج  فرا خواهد رسید و مشکلات خود را به فرد و جامعه تحمیل خواهد نمود ولی مي توان با برنامه ريزي درست و بكارگيري روش‌ها و مراقبت‌هاي اصولي از بسیاری از اختلالات و معلوليت‌هاي اين دوران پيشگيري نمود تا بتوان از عمر طولاني همراه با کیفیت زندگی بالاتر، سلامت و رفاه بهتر، كه همواره هدف و آرزوي دولت‌ها و بشر بوده بهره مند گردید.

ايدني افزود: از آنجایی‌که افزایش سطح خدمات بهداشتی ،كاهش مواليد و ازدواج موجب شده جميعت رو به پير شدن برود با  ارتقاي كيفيت زندگي مي​توان اميد به زندگي در اين افراد را افزايش داد.

وي اظهار داشت: پديده سالمندي تبعات اجتماعي و اقتصادي بسياري دارد و سالمندان با مسايل مرتبط با سلامتي و بهداشتي در این دوران مواجه مي​شوند، بنابراين لازم است آموزش​هاي لازم به اين افراد داده شود تا ناتواني و معلوليت در سالمندان كاهش يابد.

ایدنی با اشاره به ضرورت بررسی مشکلات سالمندان در کمیته راهبردی سلامت استان در استانداری،  ادامه داد: بسیاری از سالمندان امکان ابراز هویت و ارائه مدارک شناسایی ندارند به همین دلیل نمی توانند از بسیاری از خدمات از جمله زیر پوشش قرار گرفتن بیمه بهره مند شوند لذا اهمیت انجام اقدامات درمانی برای این افراد بیشتر است.

وی تصریح کرد: آموزش یکی از مسائل اساسی برای سالمندان است که سازمان های ذیربط باید در این زمینه همکاری کنند همچنین دانشگاه علوم پزشكي جندی شاپور اهواز در ارايه آموزش​هاي لازم، مراكز نگهداري از سالمندان را حمايت مي​كند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد:کشور ما نیز مانند دیگر نقاط جهان با پدیده سالمندی مواجه است و اهداف و برنامه ریزی های ما برای سالمندان باید در راستای افزایش طول عمر، کاهش ناتوانی و افزایش کیفیت زندگی سالمندان باشد.

ایدنی در پایان گفت: هدف كلي برنامه آموزشی ترویج شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است، بهبود شيوه زندگي سالم در دوره سالمندي در راستای افزايش درصد سالمندان آموزش ديده در زمينه بهبود تغذيه و افزايش درصد سالمندان داراي اطلاعات ماندگار است.
:
:
:
آخرین اخبار