تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۹۴۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهم بخش تعاون از اقتصاد خوزستان چقدر است؟
رييس اتاق تعاون استان خوزستان با بیان اینکه سهم بخش تعاون در اقتصاد استان بسيار پايين است، گفت: در برنامه​ 5 ساله​ توسعه سهم تعاون از اقتصاد 25 درصد پیش بینی شد در حالی که طبق آمارهاي گرفته شده، در حال حاضر سهم تعاون در اقتصاد استان بين 5 تا 8 درصد است.

مرتضی رخیصي اظهار كرد:​ پايين بودن سهم تعاون در اقتصاد استان به دليل نبود تسهيلات و حمايت كافي از سوي دولت است زيرا بخش تعاون متشکل از سرمايه‌های مردمی است و اين عدم حمايت​ها موجب بروز مشکلاتی در وضعیت اقتصادي تعاونی‌ها می‌شود.

وي درباره برنامه​هاي اتاق تعاون استان افزود: برنامه​هاي اين سازمان شامل برگزاري نمايشگاه​هاي عرضه محصولات شركت​هاي تعاوني و اعزام هيات​هاي تجاري از شرکت‌های تعاونی با قابلیت صادرات به بصره عراق، دبي و تركيه می‌شود.

رخیصی تصریح کرد: شركت​هاي تعاوني محصولات خود را در بازار داخلي عرضه مي​كنند و تجارتی با كشورهاي همسايه ندارند اما اين اتاق در حال تشكيل ميزگردي براي تعامل و همكاري بیشتر بين تجار داخلي و معرفي مصرف كنندگان در كشورهاي همسايه مانند بصره عراق براي صادرات محصولات تعاونی‌ها است.

رییس اتاق تعاون خوزستان گفت: ​شركت​هاي تعاوني در همه زمينه​هاي توليدي، كشاورزي، صيادي و خدماتي فعاليت مي​كنند و تعاوني​هاي توسعه و عمراني بزرگ نیز در استان به انجام كارهاي عمراني مي‌پردازند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار