تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۹۴۵۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انصاری:
ورود مجلس به بحث توقف ساخت پالایشگاه‌ها
عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس به تاکید نمایندگان بر ضرورت خودکفایی در تولید سوخت اشاره کرد و گفت: بطور حتم مجلس به بحث توقف ساخت 13 پالایشگاه نفتی و مجتمع بنزین‌سازی ورود خواهد کرد.

محمدسعید انصاری در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر توقف ساخت ۱۳ پالایشگاه نفتی و مجتمع بنزین‌سازی در کشور،گفت:ساخت پالایشگاه‌های جدید و افزایش میزان تولید سوخت،از جمله مسایل مهمی در کشور بوده که باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی افزود:متاسفانه درسال‌های گذشته موضوع ساخت پالایشگاه‌های جدید از دستور کار دولت خارج شد و این موضوع به رشد واردات بنزین و گازوئیل منتهی شده که چنین اقدام به هیچ عنوان پسندیده نیست.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم که باید تلاش دولت در راستای ساخت پالایشگاه های جدید و تکمیل پالایشگاه های در حال ساخت باشد، در اینصورت علاوه بر جلوگیری از واردات، در راستای صادرات نیز اقدام خواهد کرد.

نایب رییس دوم کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: نمایندگان مجلس بر ضرورت حمایت از تولید داخل و دستیابی به اقتصاد مقاومتی تاکید دارند،لذا بطورحتم مجلس به بحث توقف ساخت 13 پالایشگاه نفتی و مجتمع بنزین‌سازی ورود خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین بر ضرورت جلوگیری از واردات سوخت تاکید کرد و افزود: اگر هدف ما دستیابی به خودکفایی در تولید بنزین و گازوئیل باشد، باید تا حد ممکن از واردات جلوگیری کنیم و در مقابل آن، به فکر ساخت پالایشگاه‌های جدید باشیم.

گفتنی است؛درخبرها آمده همزمان با پیش بینی جهش جدید مصرف بنزین و توقف ساخت ۱۳ پالایشگاه و مجتمع بنزین‌سازی، یکی از بزرگترین تاجران بنزین جهان برای امضای قرارداد فروش بنزین با کشورمان به تهران آمده است.
:
:
:
آخرین اخبار