تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۹۴۷۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهادکشاورزی شادگان:
کمبود آب کشاورزی ؛ از مشکلات عمده مردم شادگان است
مدیر جهادکشاورزی شادگان گفت: توجه جدی مسئولان استانی به مسائل و نیازهای اساسی مردم به‌ویژه کمبود آب کشاورزی از مشکلات اصلی مردم کشاورزان منطقه است.

حمید مطرودی امروز اظهار کرد: کشاورزی مشاغل اولیه مردم شادگان را تشکیل می‌دهد و نبود آب برای باغات و زراعت آنان زندگی فردی و اجتماعی را بسیار سخت خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان شادگان زمین‌های کشاورزی گسترده‌ای داشته و کشاورزی رونق ویژه‌ای در این شهرستان دارد بنابراین کمبود و احتمال خشک شدن رودخانه جراحی مشکل عمده این حوزه به شمار می‌رود.

مدیر جهادکشاورزی شادگان تاکید کرد: تولید محصولات مختلف کشاورزی در شادگان و صدور محصولات کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی منسجم در این بخش را دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود دو ماه رودخانه‌های فرعی و اصلی جراحی فاقد آب کشاورزی بوده، باعث شده خسارت و ضرر به محصول خرمای شادگان وارد شود که انتظار می‌رود با پیگیری‌های مسئولان این خسارت‌ها جبران شود.

مطرودی در پایان گفت: در فصل زراعی تابستانه به‌ دلیل عدم تامین آب کشاورزان و ممنوعیت کشت در مسیر رودخانه جراحی باعث بیکاری اکثر کشاورزان منطقه شده که ازمسئولان شهرستان انتظار داریم در تامین آب نخیلات تلاش مضاعف کنند تا قسمتی از مشکلات کشاورزان را مرتفع شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار