تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۹۴۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان خبر داد:
تکمیل 2 شناور «کاتاماران» در کشتی‌سازی اروندان
مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان از امضای قرارداد تکمیل ساخت دو شناور «کاتاماران» در این کشتی‌سازی خبر داد.

ارسلان غمگین امروز اظهار کرد: قرارداد تکمیل ساخت دو شناور «کاتاماران» میان کشتی‌سازی اروندان با یک شرکت توانمند در عرصه فعالیت‌های نفتی در خاورمیانه (مورد تایید شرکت هلدینگ) منعقد شد که به زودی به ما ابلاغ و کار ساخت شناورها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ساخت سازه این شناورها در کشتی‌سازی اروندان افزود: شرکت مذکور قصد داشت که دو شناور را به سایت جداف در امارات منتقل و شناورها را در آنجا تکمیل و به نام خود به آب بیندازند اما از سوی ما پذیرفته نشد چرا که سازه آن به عنوان بخش اصلی شناور توسط متخصصان و کارکنان داخلی ما ساخته شده بود.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان گفت: بالاخره با شرکت مذکور بر سر عدم خروج شناور و تکمیل آن در همین مکان به توافق رسیدیم، در زمان حاضر قرارداد تکمیل دو کاتاماران با شرکت یاد شده منعقد شده و کار تکمیل شناورها نیز به زودی آغاز می‌شود.

غمگین با اشاره به اینکه کشورمان به واسطه کشتی‌سازی اروندان که دارای توانایی ساخت شناورهای آلومینیومی کلاس کاتاماران را با داشتن تجهیزات و پرسنل دارای مدرک جوش آلومینیوم و مورد تدیید مؤسسه رده‎‏بندی BV است جزو هفت کشور دارای این فناوری در جهان به شمار می‌رود، گفت: در صورت تکمیل و به آب اندازی این شناورها می‌توان از آن به عنوان یکی از طرح‌های ملی و برگ زرینی در صنعت کشتی‌سازی ایران و خاورمیانه نام برد.

به گفته وی، هر یک از شناورهای مسافربری پیشرفته کاتاماران با سازه کاملا آلومینیومی دارای 47 متر طول، 12 متر عرض،4.59 متر ارتفاع، 1.65 متر آبخور، 26 گره دریایی سرعت امکان جابجایی 238 نفر مسافر با 70 تن بار را دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار