تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۹۴۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سادات ابراهیمی مطرح کرد:
زنگ خطر شیوع آنفلوآنزای مرغی جدی‌تر گرفته شود
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: صنعت مرغ در کشور در حال حاضر از نظر درآمد، هزینه و صرفه اقتصادی در نقطه مرزی قرار دارد و اگر در این شرایط شیوع آنفلوآنزای مرغی به عنوان یک زنگ خطرجدی گرفته نشود می تواند خسارت های بسیار سنگین و سهمگینی را به این صنعت وارد کند.

سیدمحمدسادات ابراهیمی با اشاره به هشدار نسبت به شیوع گسترده آنفلوآنزای مرغی درکشورو اعلام خطر دراین خصوص،گفت: صنعت مرغ در کشور درحال حاضر از نظر درآمد، هزینه و صرفه اقتصادی در نقطه مرزی و شرایط حساسی قرار دارد لذا باید تمام توان و تلاش برای کاهش هزینه های این بخش تولیدی صورت گیرد.

نماینده مردم شوشتر وگتوند درمجلس شورای اسلامی افزود: درچنین شرایطی وقتی خبر از بروز و شیوع آنفلوآنزای مرغی داده می شود،این موضوع یک زنگ خطر برای این بخش تولیدی است که اگر جدی گرفته نشود،می تواند خسارت های بسیار سنگین و سهمگینی را به این صنعت وارد کند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: شیوع آنفلوآنزای مرغی درصورتی که قرنطینه و سایر مقررات لازم به خوبی اجرایی نشود می تواند با سرعت بسیار بالایی صورت گیرد.

وی تاکید کرد:سازمان دامپزشکی با تمام امکانات وتوان و ابزار نظارتی و قانونی  که دراختیار دارد،برای معدوم کردن مرغ های مبتلا شده به مرض آنفلونزا اقدام کند.

حساسیت فروش مرغ زنده در شرایط فعلی بیشتر از هر زمان دیگر است

این نماینده مردم درمجلس نهم افزود: حساسیت فروش مرغ زنده در شرایط فعلی بیشتر از هر زمان دیگر است بنابراین باید نسبت به خرید و فروش مرغ زنده تجدید نظر لازم اعمال  شود دغیر اینصورت خطر شیوع گسترده این بیماری در کل کشور جدیتر خواهد شد.

سادات ابراهیمی با بیان اینکه باید تمام کشور برای کنترل و مقابله با آنفلوآنزای مرغی بسیج شوند،تصریح کرد: البته کنترل و مبارزه با این بیماری به یک محدوده خاص ختم نمی شود و باید اقدامات پیشگیرانه در کشورهای همسایه نیز لحاظ شده و مراقبت و نظارت لازم به صورت جدی در مرزها مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه موضوع آنفلوآنزا باید جدی گرفته شود و نباید بی توجه از کنار آن گذشت،تصریح کرد: دامپزشکی باید امکانات لازم را در اختیار داشته باشد تا بتواند بیماری را در هر نقطه که مشاهده کرد، مدیریت و کنترل کند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس افزود:اگر این موارد کنترل نشوند و دامپزشکی اقدامات لازم را درجهت جلوگیری ازشیوع بیشتر آن به کار نبندد، به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.

کمبود اعتبارات بهانه ای برای فروش مرغ های مبتلا به آنفلوآنزا نباشد

این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص اینکه برخی از مرغداران برای جلوگیری از ضرر و زیان بیماری را پنهان کرده و اقدام به فروش مرغ می کنند،ادامه داد: این کار یک تخلف غیرقابل بخشودنی است؛چرا که نمی شود با سلامت مردم بازی کرد.

وی تاکید کرد: کمبود اعتبارات نباید بهانه ای برای فروش مرغ های مبتلا به آنفلوآنزا باشد و هیچگونه مجوزی در این رابطه وجو ندارد،اما ما خواهان ضرر و زیان تولیدکنندگان هم نیستیم و باید با پیش بینی اقدامات حمایتی لازم  جلوی ضرر و زیان فعالان صنعت مرغداری را بگیریم تا چنین تخلفاتی که سلامت مردم را تهدید می کند رخ ندهد.

یک مقام مسئول با بیان اینکه خرید و فروش مرغ زنده بومی در مازندران و آذربایجان شرقی ممنوع است، گفت: بنده به عنوان یکی از مسئولان این صنعت، نسبت به شیوع گسترده آنفلوآنزا در کشور اعلام خطر می‌کنم.

محمد یوسفی با بیان اینکه خرید و فروشی مرغ زنده بومی در نقاطی که آنفلوآنزا در آنجا مشاهده شده از جمله مازندران و آذربایجان شرقی  ممنوع است، اظهارداشت: با نظارت دامپزشکی بارگیری و انتقال مرغ زنده صنعتی مجاز است، چراکه دامپزشکی به راحتی قادر به کنترل واحدهای صنعتی است، قبل از بارگیری از مرغ‌ها نمونه خون گرفته می شود و در صورتی که تشخیص دهند مرغ سالم است، اجازه بارگیری داده می شود.
:
:
:
آخرین اخبار