تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۹۴۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از جشن گلریزان مسکن در اهواز
جشن گلریزان مسکن از سوی بهزیستی خوزستان به‌مناسبت ماه رمضان شامگاه گذشته، ۲۰ تیرماه در تالار حفاری اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در این مراسم با بیان اینکه در قرآن کریم یک آیه با موضوع صدقه مطرح شده است، گفت: این آیه « إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاء وَالْمَسَاکِینِ وَالْعَامِلِینَ عَلَیْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِی الرِّقَابِ وَالْغَارِمِینَ وَفِی سَبِیلِ اللّهِ وَابْنِ السَّبِیلِ فَرِیضَةً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ؛ صدقات، تنها به تهیدستان و بینوایان و متصدّیان [گردآورى و پخش‏] آن، و کسانى که دلشان به دست آورده مى‏شود، و در [راه آزادى‏] بردگان، و وامداران، و در راه خدا، و به در راه مانده، اختصاص دارد. [این‏] به عنوان فریضه از جانب خداست، و خدا داناى حکیم است.» در ماه مبارک رمضان نازل شده است.

گزارشی از جشن گلریزان مسکن در اهواز

وی گفت: با وجود آنکه همه صدقات شامل سیرکردن گرسنه، سوادآموزی بی‌سواد، مطلوب به شمار می‌رود اما بر اساس فرمایش پیامبر اکرم(ص) بهترین صدقات برپایی سایبانی برای مردم است.

تدوین 152 وظیفه کمک‌رسانی در تقسیم بندی سازمانی بهزیستی

در ادامه غلامرضا صدیق‌راد مدیرکل بهزیستی خوزستان ضمن خیرمقدم به خیران گفت: این سازمان به همت شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی با هدف ارائه خدمت به محرومان و معلولان اوائل انقلاب اسلامی تشکیل شد و به تدریج گسترش یافته به طوری که اکنون 152 وظیفه بر عهده دارد که البته بسیاری از آنها ناشناخته هستند.

گزارشی از جشن گلریزان مسکن در اهواز

وی گفت: این سازمان به کودکان زیر سه سال نیازمند کاشت حلزون تا سقف 60 میلیون ریال کمک ارائه می‌کند که اگر یاری نیکوکاران نباشد بسیاری از این امور انجام نمی‌شود.

صدیق‌راد ادامه داد: 33 هزار خانواده بی‌سرپرست و 76 هزار معلول از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند. در حال حاضر 90 خانه بهبودی و بیش از 80 خانه ترک در زمینه درمان اعتیاد به فعالیت مشغول هستند.

ساخت 483 واحد مسکونی در خوزستان و تحویل به بی‌بضاعتان

مدیرکل بهزیستی خوزستان عنوان کرد: با همکاری خیران در سال گذشته 483 واحد مسکونی ساخته و به خانواده‌های تحت پوشش تحویل داده شد.

بر اساس سنت هر ساله جشن گلریزان سازمان بهزیستی همزمان با ماه مبارک رمضان با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیکوکاران و با هدف صرف در تهیه جهیزیه، ساخت مسکن، تجهیز وسایل توانبخشی و ... برگزار می‌شود.

گزارشی از جشن گلریزان مسکن در اهواز
:
:
:
آخرین اخبار