تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۹۴۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده طرح موزه‌های صنعت نفت در شرکت پالایش نفت آبادان خبر داد:
شناسایی افراد قدیمی شاغل در پالایشگاه آبادان با هدف مستندسازی خاطرات
نماینده طرح موزه‌های صنعت نفت در شرکت پالایش نفت آبادان گفت: موضوع شناسایی افراد قدیمی شاغل در پالایشگاه با هدف مستندسازی خاطرات این افراد از تاریخ شفاهی صنعت نفت در آبادان انجام می‌شود.

فرشید خائیز امروز با اشاره به نشست صمیمانه با این بازنشستگان در راستای فراخوان همکاری برای ایجاد موزه نفت آبادان اظهار کرد: در پی این فراخوان، نشستی صمیمی با حضور کارکنان بازنشسته پالایشگاه آبادان در دفتر کانون بازنشستگان شهرستان شاهین شهر برپا شد و پس از پخش نماهنگ یادمان پالایشگاه، توضیحات لازم در زمینه نحوه همکاری با موزه نفت آبادان به حاضران در جلسه ارائه داد.

وی افزود: ثبت تصویری صوتی خاطرات 23 پیشکسوت قدیمی‌ترین تصفیه‌خانه نفت کشور (پالایشگاه آبادان)، همچنین جمع آوری اسناد و موارد مشابه برای بایگانی در موزه نفت آبادان از جمله مواردی بود که با استقبال فراوان حاضران مواجه شد.

نماینده طرح موزه‌های صنعت نفت در شرکت پالایش نفت آبادان اضافه کرد: در پایان این نشست بعضی از بازنشستگان برخی از اسناد، مدارک و لوازم به یادگار مانده از دوران کار و فعالیتشان در پالایشگاه اعم از کارت ورود به پالایشگاه، کلاه ایمنی و یا مدارک تحصیلی مرتبط را به موزه نفت آبادان اهدا کردند.

به گفته خائیز، برخی دیگر از بازنشستگان متعهد شدند تا هر آنچه را که از دوران گذشته کاری خود تا به امروز در خانه‌هایشان به یادگار نگه داشته اند را پس از جمع آوری و با حضور در آبادان به موزه نفت تقدیم کنند.

وی یادآور شد: موضوع شناسایی افراد قدیمی شاغل در پالایشگاه با هدف مستندسازی خاطرات این افراد از تاریخ شفاهی صنعت نفت در آبادان نیز انجام می‌شود.

نماینده طرح موزه‌های صنعت نفت در شرکت پالایش نفت آبادان گفت: موزه نفت آبادان به تنهایی قادر است تا به عظیم‌ترین ویترین از تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی در دوره‌های مختلف تحولات کشور تبدیل شود.

خائیز با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه پالایشگاه در میان سایر دولت‌های خارجی که زمانی خود را صاحب این تاسیسات می‌دانستند، افزود: صنعت نفت در دوره‌های مختلف توانست رسالت خود را در قبال ملت ایران به خوبی ایفا کند که تحولات دوره ملی شدن صنعت نفت تا پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ نفتکش‌ها و اداره اقتصاد جنگ در دوران دفاع مقدس با خدمات ارائه شده، از جمله وظایف انجام شده است.

وی در پایان بیان کرد: صنعت نفت همچنین مهندسی جنگ از ساخت پل شناور تا سنگرهای بتنی در منطقه آبادان را به انجام رساند و لذا می‌تواند در صنعت گردشگری نقش اساسی داشته و به اقتصاد شهری نیز کمک کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار