تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۹۴۸۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار شادگان:
1800 معلول جسمی در شادگان وجود دارد
معاون فرماندار شادگان گفت: وجود یک‌هزار و 800 معلول جسمی در این شهرستان، مستلزم تسریع در مناسب‌سازی محیط معابر شهری است.

عصر امروز جلسه مناسب‌سازی محیط و معابر شهری برای معلولین به ریاست نعمت‌الله آلبوغبیش معاون فرماندار و با حضور همه اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

معاون فرماندار شادگان در این جلسه ضمن تأکید بر رعایت حقوق شهروندی معلولین و جانبازان در مناسب‌سازی محیط و معابر اظهار کرد: در قانون جامع حمایت از حقوق معلولین آمده که همه ادارات و نهادها، موظف هستند طراحی، تولید و احداث ساختمان و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی ایجاد شود که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای معلولین همچون دیگر افراد جامعه فراهم شود.

آلبوغبیش با اشاره به ضرورت و اهمیت موضوع مناسب‌سازی محیط و معابر به‌منظور تسهیل تردد معلولین گفت: این مناسب‌سازی یک قانون است و باید اجرا شود و از دستگاه‌های متولی خواست نظارت مستمر بر چگونگی مناسب‌سازی اماکن عمومی داشته باشند و شرایط را برای جامعه هدف به نحوی فراهم کنند تا بتوانند به راحتی تردد داشته و در انجام کارهای روزمره خود با هیچگونه مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: در شهرستان شادگان علاوه بر جانبازان حدود یک‌هزار و 800 معلول جسمی تحت پوشش نهاد حمایتی بهزیستی وجود دارد و ضرورت ایجاب می‌کند که محیط و معابر شهری متناسب با وضعیت آنان فراهم شود.

این مسئول در پایان تاکید کرد: در همین راستا شهرداران و متولیان امور باید نسبت به رعایت دقیق دستورالعمل مربوطه اقدام کنند و مواردی که از قبل احداث شده نیز به تدریج ساماندهی و اصلاح شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شادگان
:
:
:
آخرین اخبار