تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۹۴۹۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز:
بدهی 110 میلیارد ریالی به آموزش و پرورش خوزستان نداریم
شهردار اهواز گفت: بدهی 110 میلیارد ریالی به آموزش و پرورش خوزستان را قبول نداریم.

سیدخلف موسوی اظهار کرد: این 110 میلیارد ریال فاقد پشتوانه قانونی است و معتقدیم این مساله باید با حضور کارشناسان شفاف سازی شود.

پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش خوزستان گزارش داده است که 110 میلیارد ریال از دارایی های شهرداری اهواز بابت بدهی به آموزش و پرورش مسدود شده است.

موسوی با بیان اینکه دارایی های شهرداری اهواز مسدود نشده اظهار کرد: پرداخت به آموزش و پرورش از دوره چهارم شورای اسلامی شهر آغاز شده و پیش از این شهرداری پرداختی به این سازمان نداشته زیرا شورای آموزش و پرورش خوزستان درگذشته مصوبه ای در این زمینه نداشته است.

شهردار اهواز گفت: تاکنون حدود شش میلیارد ریال به آموزش و پرورش خوزستان پرداخت کرده ایم.

وی توضیح داد: بر اساس قانون، شورای آموزش و پرورش می تواند از یک تا پنج درصد عوارض شهرداری را برای آموزش و پرورش مصوب کند اما این مصوبه در سال های گذشته انجام نشده، بنابراین شهرداری بدهی به آموزش و پرورش ندارد.

بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش، شرکت ها، نهادها و دستگاه های دولتی از دو درصد سود فروش محصولات و شهرداری ها پنج درصد عوارض خود را باید به آموزش و پرورش اختصاص دهند.

آموزش وپرورش خوزستان طبق بند 2و3 ماده ی قانون شوراهای آموزش و پرورش در حدود 230 میلیارد تومان از بیش از 50 شرکت، نهاد و دستگاه های خوزستان مطالبه دارد.

سوم مرداد 94 آخرین مهلت پرداخت بدهی دستگاه ها به آموزش و پرورش خوزستان اعلام شده و بدهکاران در صورت پرداخت نکردن، حساب هایشان مسدود و در صورت ارایه نشدن مدارک لازم ،مبلغ بدهی آنان از حسابشان برداشت و به حساب آموزش وپرورش خوزستان واریز خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار