تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۹۴۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای حفظ آثار تاریخ شوش؛
تفاهم‌نامه همکاری میراث فرهنگی و آموزش و پرورش شوش منعقد شد
رئیس میراث فرهنگی شوش با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری میراث فرهنگی و آموزش و پرورش شوش منعقد شد، گفت: براساس این تفاهم‌نامه دانش اموزان به صورت رایگان از آثار تاریخی بازدید می‌کنند تا فرهنگ حفظ آثار باستانی در شوش نهادینه شود.

سعید دیناروند اظهار داشت: همان‌گونه که شوش ثبت جهانی شد باید امکانات شوش نیز در حد جهانی و مناسب باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته با در نظر گرفتن چند خانه روستایی در روستای خمات در نزدیکی چغازنبیل به گردشگران داخلی و خارجی اسکان می‌دادیم، افزود: امسال با در نظر گرفتن چند خانه در شوش این روند را توسعه خواهیم بخشید.

رئیس میراث فرهنگی شوش بیان کرد: تعداد هتل‌ها و مسافرخانه در شوش کافی نیست و درصدد تشویق سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای ساخت هتل هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای شوش باید جهانی اندیشید، گفت: از مسئولان میراث فرهنگی استان و کشور انتظار داریم به شوش نگاهی ویژه داشته باشند و برای اینکه شوش به واقع جهانی شود نیازمند یک عزم کشوری است.

دیناروند عنوان کرد: با ثبت و جهانی شدن شوش اکنون 7 هزار سایت باستانی جهانی شوش را تحت پوشش خود قرار داده‌اند که این موضوع می تواند با تردد گردشگران به شوش نوعی فرهنگ سازی برای حفظ آثار شوش شود.

وی درباره برنامه‌های میراث فرهنگی شوش با هدف فرهنگ سازی در بین مردم این شهرستان اظهار داشت: با آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای منعقد کردیم که دانش‌آموزان تحت نظر کارشناسان از آثار تاریخی شوش به صورت رایگان بازدید به عمل آورند که این امر زمینه ساز ایجاد فرهنگ حفظ آثار تاریخی از کودکی در بین دانش آموزان می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار