تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۹۴۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل بهزيستي خوزستان:
«خانواده سالم» در برنامه ششم توسعه تعریف شود
مديركل بهزيستي خوزستان گفت: براي عملياتي كردن اقدامات پيشگيري از آسيب​هاي اجتماعي، بايد موضوع "خانواده سالم" در برنامه ششم توسعه به عنوان يك ركن از اين برنامه تعريف شود.

غلامرضا صديق​راد اظهار كرد: براي رسيدن به يك نقطه ايده​آل براي رفع آسيب​هاي اجتماعي، پرداختن به موضوع خانواده سالم بايد به عنوان يك محور اصلي در برنامه​هاي كليه دستگاه​ها قرار بگيرد. به همين منظور ضرورت دارد اين موضوع در قالب يكي از اركان و احكام برنامه ششم توسعه تعريف شده تا در شرح وظايف همه دستگاه​ها در نظر گرفته شود و اقدامات در اين زمينه عملياتي​تر انجام شوند.

وي ادامه داد: ضروري است براي اقدام عملياتي در اين مورد، فضاسازي لازم انجام شود و همه دستگاه ها مانند آموزش و پرورش، دستگاه​هاي فرهنگي، دانشگاه​ها و جامعه​شناسان در اين امر به وظايف خود توجه كامل داشته باشند.

مديركل بهزيستي خوزستان اظهار كرد: خانواده سالم، سلامت روان، سلامت جسم و سلامت اجتماعي لازم و ملزوم یکدیگر هستند. ضروري است در يك اقدام اساسي، عوامل بروز آسيب​هاي اجتماعي شناسايي و آموزش​ها از خانواده شروع شود چرا كه تاثيرگذاري آموزش​ها از اين طريق بيشتر است. بهتر اين است كه به مسايل و آسيب​ها به صورت ساختاري نگاه كنيم زیرا پرداختن به موضوع آسيب​هاي اجتماعي تنها فعاليت يك دستگاه خاص را نمي​طلبد.

وی ادامه داد: مسائل اجتماعي يك متولي ندارد و همه دستگاه​ها موظف به اجراي وظايف پيش​بيني شده در اين زمينه هستند. بهزيستي يكي از اين دستگاه​ها است و همه بايد موضوع خانواده سالم و فعاليت​هاي اين حوزه را در شرح برنامه​هاي توسعه خود تعريف كنند.

صديق​راد گفت: سلامت روان، سلامت اجتماعي و خانواده سالم سه راهبرد اساسي هستند كه پس از در نظر گرفتن آن در برنامه ششم توسعه، دستگاه​ها رديف اعتباري خاص نيز براي فعاليت​هاي اين حوزه در نظر خواهند گرفت كه اين گونه مي​توان اميدوار بود كه اقدامات عملياتي​تر انجام مي​شوند.

وي عنوان كرد: همچنين ضرورت دارد دولت​ها در هر دوران و زماني اين ركن اساسي را وارد برنامه​ها كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار