تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۹۴۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عموری:
كمسیون كشاورزی كرسی مهمی در اتاق بازرگانی است
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: كمسیون كشاورزی كرسی مهمی در اتاق بازرگانی است به همین دلیل در استانی مثل خوزستان باید آن را تقویت کرد.

شهلا عموری صبح امروز دوشنبه در مراسم آغاز به كار كمسیون كشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی اهواز با حضور اعضا بخش خصوصی و دولتی اظهار کرد: هیچ‌گاه ادعا نداریم كه این كمسیون می‌تواند یک‌ شبه مشكلات كشاورزان را حل‌وفصل کند ولی به عنوان بخش مستقل و دارای جایگاه قانونی و حقوقی در كشور می‌توانیم در كنار تشکل‌های صنفی و با همت مسئولان، بخشی از مطالبات کشاورزان  و صنایع غذایی استان را پیگیری و حل كنیم.

عموری ادامه داد: همان‌گونه كه با افتخار می گوئیم، خوزستان قطب كشاورزی كشور است باید این را هم بپذیریم كه مشكلات و مطالبات این بخش و فعالان آن نیز در حجم وسیع‌تری به خصوص تأمین آب پا برجا است.

وی با بیان اینكه نباید در بیان مشكلات كشاورزی خوزستان واهمه داشته باشیم، افزود: باید تلاش كنیم کمیته‌های تخصصی این كمیسیون هرچه سریع‌تر تشكیل شوند تا در پیگیری مشكلات موجود و بهبود محیط کسب‌وکار در این بخش كارهای اساسی انجام شود.

عموری با اشاره به اینكه  بخش کشاورزی در راستای اجرای ماده یک قانون بهبود فضای کسب‌وکار به اتاق بازرگانی اضافه شده است، تصریح كرد: کمیسیون كشاورزی و صنایع غذایی این بخش استراتژیک و فعالان آن، دارای كرسی مهمی در اتاق بازرگانی هستند و امیدواریم در تحقق خواسته ها و دفاع از حقوق كشاورزان قدم‌های ماندگاری برداریم.

ظرفیت بالای خوزستان در کشاورزی

عضو كمسیون كشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی اهواز نیز در این جلسه گفت: خوزستان دارای ظرفیت بالای تولید محصولات كشاورزی و صنایع غذایی است و وجود مرزهای رسمی، فرصت طلایی است كه صادرات غیرنفتی خود را افزایش دهیم.

مصطفی حجت نژاد ادامه داد: لازمه توسعه و افزایش صادرات رفع مشكلات این حوزه است كه همه باید تلاش كنیم برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی استان  این معضلات را برطرف کنیم.

وی بابیان اینكه اقدامات خوب و اثرگذاری در بخش كشاورزی می‌توان انجام داد، گفت: اتاق بازرگانی نیز در تحقق این اقدامات نقش مهم و انکارناپذیری بر عهده دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار