تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۹۵۱۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
نحوه مصرف اعتبارات ارزش افزوده نگران کننده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه مصرف اعتبارات ارزش افزوده یکی از دغدغه ها و نگرانی های جدی است.

اسماعیل جلیلی دوشنبه شب در شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان اظهار کرد: عوارض ارزش افزوده بر اساس قانون دریافت و نحوه مصرف آن نیز تعریف شده است اما نحوه هزینه کرد آن دغدغه جدی و نگرانی هایی بوجود آورده است.

وی با تاکید بر تدوین جداول بر اساس اطلاعات واقعی از اعتبارات ارزش افزوده گفت: نحوه رفتار و توزیع این اعتبارات ناعادلانه است که با هدف قانونگذار مغایرت دارد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل و لالی در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره عوارض آلایندگی شرکت ها و کارخانجات اظهار کرد: سازمان های آلاینده اصول ایمنی و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی کنند.

وی درباره اختصاص عوارض آلایندگی به سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان به عنوان یک سازمان حاکمیتی بهتر است که وارد بخش اجرایی نشود و بیشتر بر روی پیشگیری متمرکز شود.

به گفته وی امسال برای تامین تجهیزات سنجش آلایندگی ها اعتباراتی برای سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده است.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه در توزیع اعتبارات در دولت قبل آزمون و خطاهای بسیاری داشتیم، اظهار کرد: خوزستان در سال گذشته از استان های پیشرو در توزیع اعتبارات بوده به ویژه در بخش اعتبارات ماده 180 که مخصوص مناطق کم برخوردار و محروم است.

وی اضافه کرد: برخی شرکت ها با وجود استفاده از معافیت های مالیاتی عملکرد خوبی در مناطق محروم نداشتند که آب، برق و گاز از این دسته اند.

شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان دوشنبه شب در سالن جلسات استانداری با حضور حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان و اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و هفتکل تشکیل شد.

نحوه توزیع اعتبارات تملک و دارایی های سرمایه ای استان و اعتبارات ماده 180 همچنین مدیریت و مصرف بهینه اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی دستورکار این جلسه شورای برنامه ریزی استان بود.

اعتبارات خوزستان در سال جاری 22 هزار و 929 میلیارد ریال است که از این مبلغ، سه هزار و 454 میلیارد ریال به اعتبارات هزینه ای و 19 هزار و 475 میلیارد ریال به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار