تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۹۵۲۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به همت کانون پرورش فکری برگزار شد؛
سومین جشنواره قصه‌گویی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در خرمشهر
خوزنیوز: سومین جشنواره قصه‌گویی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به مناسبت گرامیداشت یاد «مهدی آذری‌یزدی» در خرمشهر برگزار شد.

سومین جشنواره قصه‌گویی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در خرمشهربه گزارش خوزنیوز؛ جشنواره قصه‌گویی (قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب) به مناسبت گرامیداشت یاد مهدی آذری یزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 خرمشهر با شرکت 18 شرکت‌ کننده 12 تا 16 ساله از هشت مرکز کانون در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان برگزار شد.

با اعلام رأی هیئت‌ داوران، در این دوره از مسابقات «زهرا فکر نشان» از کانون شماره 2 آبادان، «کوثر شاوردی» از کانون شماره 2 خرمشهر، «فاطمه‌زاده عریفی»، «نرجس صفری» و «آتنا خنفری» از کانون شماره 3 خرمشهر و پدرام دریس از کانون شماره 3 آبادان به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 خرمشهر در حاشیه برگزاری این جشنواره، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: سطح برگزاری مسابقات را نسبت به سال گذشته بالا‌تر ارزیابی می‌کنیم و خواستار وسعت دامنه رقابت‌ها در حد استانی هستیم.

ندا فرسانی افزود: امسال نیز بنا را بر برگزاری جشنواره به‌صورت استانی گذاشته بودیم اما به علت مصادف شدن با ماه مبارک رمضان این تصمیم اجرایی نشد.

این مسئول فرهنگی، هدف از برگزاری مسابقات این‌چنینی را معرفی متون کهن خواند و تصریح کرد: امروزه کودکان به سمت بازی‌ها و داستان‌های خارجی گرایش بیشتری پیدا کرده‌اند؛ این در صورتی است که خود دارای گنجینه غنی از متون ملی کهن هستیم و ما متولیان فرهنگی باید در راستای معرفی این گنجینه‌ها به کودکان و نوجوانان تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی از مسئولان و متولیان فرهنگی استان خواست به اهمیت ترویج قصه‌ها و متون کهن در فرهنگ کودکان و نوجوانان توجه بیشتری کنند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 خرمشهر با اشاره به برگزاری سومین جشنواره قصه‌گویی در این شهرستان گفت: موضوع سال اول برگزاری این برنامه داستان‌های مورد نظر قصه‌های مادربزرگ‌ها بوده و سال گذشته به داستان‌های مرحوم مهدی آذری یزدی اختصاص داشت.

وی با تأکید بر بالا بودن کیفیت داوری این دوره از مسابقات تصریح کرد: داوران از قصه‌گوهای کانون‌ها هستند که در جشنواره‌های مختلف ملی نیز شرکت داشته و حائز مقام‌هایی شده‌اند لذا با حساسیت خاصی به داوری این دوره از مسابقات پرداختند.

این جشنواره با حضور معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش، رئیس اداره نهاد کتابخانه‌ها، روابط عمومی شهرداری شهرستان خرمشهر و کارشناس فرهنگی کانون در حوزه‌ آبادان و جمعی از کودکان و نوجوانان خرمشهری برگزار شد.
:
:
:
آخرین اخبار