تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۹۵۳۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی‌زاده عنوان‌کرد:
وحدت و ايستادگي مهم​ترين دستاورد توافق
نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي گفت: وحدت، ايستادگي و هم‌صدايي مردم و مسوولان مهم‌ترين دستاورد توافق هسته‌اي است.

عباس پاپي​زاده با اشاره به توافق هسته‌اي اظهاركرد: ​اين توافق ايستادگي مردم شريف ايران در برابر تمام زورگويي‌ها را اثبات كرد.

وي افزود: ايران نخستين كشوري است كه در برابر فشار ابرقدرت​ها ايستادگي كرده و تسليم نشده است. كشورهاي بسياري بودند كه مورد فشار استكبار جهاني قرار گرفتند و نتوانستند تحمل كنند و مجبور به تسيلم شدند.

نماينده دزفول در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي نخستين‌بار است كه 6 قدرت جهان در يك طرف ميز مي‌نشينند و ايران در طرف ديگر که این دستاورد بسيار بزرگي است.

پاپي‌زاده با بيان اين‌كه توافق هسته‌اي موجب تقويت كشور در منطقه مي‌شود، تصريح كرد:​ ايران در منطقه جايگاه خاصی دارد. كشورهاي قدرتمند به وسیله اين مذاكرات تلاش مي‌كردند كه اين توافق با عقب‌نشيني ايران انجام شود اما با وحدت كلمه هيچ عقب‌نشيني صورت نگرفت و موقعيت كشور به اثبات رسيده است.

وي در خصوص تيم مذاكره‌كننده عنوان‌كرد: ​تيم مذاكره‌كننده فرزندان اين ملت هستند و تلاش بسياري در اين مذاكرات كرده‌اند و به خوبي خطوط قرمز را رعايت نمودند.

نماينده دزفول در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه با توافق به دنيا ثابت شده است كه ايران اهل گفتگو است، گفت: نظر اوليه ما در خصوص توافق انجام شده ميان ايران و کشورهای 1+5 اين است كه خط محدوديت غرب شكسته شده است و همچنين به دنيا ثابت شد كه اهل تنش نيستم، بلكه اهل گفتگو و ديپلماسي هستيم و از طريق منطق و گفتگو توانمندي​های خود را حفظ كنيم.

پاپي​زاده در خصوص تاثير توافق هسته‌اي بر اقتصاد كشور بيان كرد: برآوردهاي انجام شده اين است كه 20 تا 30 درصد اقتصاد كشور تحت تاثير تحريم​ها است و حوزه نفت به دليل ارتباط كشورهاي ديگر بيشتر تحت تاثير بوده که اين توافق مي‌تواند تا حدودي شرايط اقتصادي و تجاري را بهبود ببخشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار