تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۹۵۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كاهش «سزارین» در بیمارستان‌های خصوصی خوزستان
خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال، نکته مثبتی که در سطح بیمارستان‌های دانشگاه مشاهده کردیم کاهش سزارین در بیمارستان‌های خصوصی بوده است
خوزنیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال، نکته مثبتی که در سطح بیمارستان‌های دانشگاه مشاهده کردیم کاهش سزارین در بیمارستان‌های خصوصی بوده است.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر ایرج نظری روز سه شنبه در جلسه کمیته ترویج زایمان طبیعی که در سالن جلسات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل این کمیته، اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های خوزستان بوده که یکی از دستورالعمل‌های آن، ترویج زایمان طبیعی است.

وی افزود: ارائه گزارشی از عملکرد و دستورالعمل توسط واحدهای مختلفی که عضو این کمیته هستند، یکی دیگر از اهداف تشکیل این جلسه بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: با تشکیل این جلسه مقرر شد برای بهتر کردن وضع موجود زایمان طبیعی تلاش‌هایی صورت گیرد که فرهنگ‌سازی از طریق اجرای برنامه‌های زنده صدا و سیمای خوزستان و تبیین نیاز توجه به زایمان طبیعی هر چه بیشتر بحث و بررسی خواهد گرفت.

نظری ادامه داد: امید است بتوانیم این دستورالعمل را به نحوه بهتری در سطح دانشگاه به مرحله عملیاتی برسانیم که به هر حال نیازمند یکسری بهبود در زایشگاه‌ها و یک سری آموزش برای افرادی که نیازمند گیرنده خدمات بوده، اجرایی کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: افرادی که خدمات دهنده هستند نیازمند یکسری وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای انجام این امور هستند.

نظری افزود: خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال، نکته مثبتی که در سطح بیمارستان‌های دانشگاه مشاهده کردیم کاهش سزارین در بیمارستان‌های خصوصی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در سال گذشته بیمارستان‌های دولتی ما کاهش بسیار خوبی در میزان سزارین داشتند و تقریبا به آن عددی که می‌خواستیم نزدیک شدیم.

وی اضافه کرد: البته بیشتر مشکل ما در بیمارستان‌های خصوصی بود که کمتر کاهش پیدا کرده که خوشبختانه با آغاز فرهنگ‌سازی و اقداماتی در این راستا در سال جدید انتظار داریم در پایان سال بیمارستان‌های خصوصی هم بتوانند کمک ویژه‌ای در این زمینه به ما بکنند که در مجموع بتوانیم دستاوردهای این دستورالعمل را در پایان سال به آن حد موردنظر برسانیم.
:
:
:
آخرین اخبار